Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025
Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025

Ja funciona la Girocleta, el servei de bicicletes públic de Girona

|

- Publicitat -

Aquest matí, una representació institucional de l’ajuntament ha provat les primeres bicicletes i ha fet una passejada de l’estació d’autobusos fins a plaça Catalunya on han deixat aparcades les bicicletes. A partir d’aquest migdia, les empreses que han fabricat els vehicles i faran la gestió del servei –ambdues de l’àrea urbana de Girona- han començat a situar les bicicletes a les diferents estacions.

Publicitat

L’Ajuntament de Girona ha scol·locat les vuit estacions al centre cívic Pla de Palau, l’avinguda Ramon Folch, la plaça Catalunya, Renfe-Estació d’Autobusos, el Pont del Dimoni, Emili Grahit en l’encreuament amb el carrer Migdia, la plaça Pere Calders i el centre cívic Ter, al barri de Taialà. L’estació que més aparcament té és de plaça Catalunya, amb 51 places, seguida de l’estació d’autobusos (46), l’avinguda Ramon Folch (28) i la resta ja tenen menys d’una vintena.

La voluntat del consistori és que aquest sigui un servei sobretot per persones que venen de fora de Girona perquè ho puguin combinar amb altres modalitats de transport. D’altra banda però, la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, anima els gironins a fer més ús de la bicicleta privada. ‘Quantes més bicicletes hi hagi millor sabrem organitzar la convivència entre bicicletes i cotxes privats’, ha afirmat.

Des del consistori insisteixen que comencen amb aquest volum d’estacions i bicicletes i que no descarten estendre el servei sempre i quan tingui èxit i bona rebuda. A més, la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha explicat que es tracta d’una ‘prova pilot’ i que l’ajuntament anirà adaptant el nombre i la ubicació d’estacions i aparcaments segons el comportament dels usuaris i les seves propostes.

A partir del dilluns, els abonats podran usar la Girocleta de dos quarts de set del matí fins dos quars d’onze de la nit –els dies feiners- i els caps de setmana l’hora d’inici es retarda fins les vuit del matí. Més enllà de dos quarts d’onze de la nit els abonats ja no podran retirar bicicletes però sí entregar-les a qualsevol de les estacions.

El funcionament del servei és fàcil. Els abonats només han d’anar a l’estació que els vagi millor, acostar el seu carnet a un lector digital perquè obri el cadenat que protegeix la bicicleta i ja poden agafar la bicicleta. A partir d’aquí, la primera mitja hora és d’ús gratuït i, si l’usuari es passa d’aquesta fracció, ha de pagar 50 cèntims per cada trenta minuts. Per deixar la bicicleta, només cal acostar el cistell al lector digital perquè s’obri el cadenat i poder-la desar. En aquesta ocasió ja no cal ni la targeta.

Pel que fa als requisits per abonar-se, a la Girocleta s’hi pot inscriure qualsevol persona –sigui de Girona o no- i la quota és de 30 euros per a tot un any. El servei però està pensat per a majors de 16 anys i els joves de 16 a 18 han de formalitzar la inscripció de manera personal a l’estació d’autobusos acompanyats dels pares o tutors que es faran responsables de l’ús que el seu fill faci del servei. A banda d’aquest supòsit, la resta de ciutadans es poden donar d’alta a través d’Internet o al punt d’informació de l’estació d’autobusos.

De moment, aquest és un servei que ha iniciat en solitari la ciutat de Girona, tot i que hi ha entitats com Mou-te amb bici o la CUP que demanaven la implicació de Salt i Sarrià de Ter. La localitat de Salt ha dit que estudiarà l’èxit de la Girocleta i, si funciona bé, s’hi podria afegir en un futur. Salamaña ha dit que és un ‘sistema obert’ i, per tant, hi tenen cabuda els municipis de l’àrea urbana.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí