Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025
Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025

Inaugurada la nova terminal T-1 del Prat, amb un retard d’un any i mig

|

- Publicitat -

Zapatero, durant la seva intervenció, ha negat que s’hagin incomplert els terminis, ‘atenent a l’envergadura de la infraestructura’ i ha reivindicat que és ‘la major infraestructura construïda a Catalunya en les dues últimes dècades’. El govern espanyol hi ha invertit 1.258 milions d’euros. A tall d’exemple, la T-4 de l’aeroport de Madrid va comptar amb una inversió pública de 6.200 milions.

Publicitat

Només 23 vols intercontinentals

Amb la nova infraestructura, El Prat podrà ampliar la seva capacitat de tràfic de 30 milions a 50 milions de passatgers anuals i 90 operacions cada hora, tot i que la crisi econòmica fa dubtar que es pugui arribar a aquesta capacitat a mitjà termini. Sí que és clar que la T-1 agruparà el 80% de l’activitat de l’aeroport, motiu pel qual els experts alerten que les antigues terminals A, B i C poden quedar en desús si no es capten nous vols.

De fet, es preveu que la T-1 serveixi per atreure nous vols intercontinentals, la gran assignatura pendent del Prat. Ara per ara, l’aeroport barceloní només compta amb 23 vols intercontinentals (Atlanta, Filadèlfia, Nova York JFK i Nova York Newark, Vancouver, Toronto, Mont-real, Singapur, Santa Fe de Bogotà, Buenos Aires, Mèxic DF, Lahore, Islamabad, el Caire, Tel Aviv, Alger, Casablanca, Marràqueix, Tànger, Nador, Tunis, Banjul i Amman). Dels 30 milions de passatgers que van passar pel Prat l’any passat, només el 5,2% provenien de vols de llarg abast.

Amb una superfície de 544.066 metres quadrats, la nova terminal T-1, que entrarà en funcionament demà, consta de dos dics laterals i un de central destinats a l’embarcament de passatgers, un vestíbul intermodal on confluiran els diferents mitjans de transport i un edifici que allotja la facturació, la recollida d’equipatges i una àmplia zona comercial. En aquest espai s’hi obriran d’aquí a finals d’any una cinquantena de botigues.

La T-1, dissenyada per Ricardo Bofill, té capacitat per absorbir més de 30 milions de passatgers anuals, fet que incrementa fins als 50 milions la xifra anual d’usuaris d’El Prat. Encara hi ha prevista la construcció d’una nova terminal satèl·lit, que hauria de permetre augmentar el trànsit de l’aeroport fins a un total de 70 milions de passatgers.

El primer vol que sortirà de la nova terminal el dimecres serà de Spanair i s’enlairarà a les sis del matí de demà amb destinació Madrid, mentre que el primer en aterrar a la T-1 arribarà a les vuit des de Palma.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí