Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

Esperanza Aguirre vol un aeroport només per a rics

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, vol atendre les queixes d’empresaris i homes de negocis amb un nou aeroport. Si els ‘rics’ tenen pasciència i aguanten, el tindran al 2016. L’objectiu del nou aeròdrom és que Madrid es converteixi en el ‘gran referent de les necessitats de l’aviació executiva’, va explicar ahir el conseller de Transports, Manuel Lamela, durant la presentació del ‘Plan Aeroportuario 2007-2015’.

Redacció
Redacció 17/11/2007

Més d’un alt executiu, emrpesari, home del món de les finances o qualsevol perfil semblant ha demanat en ple vol als controladors aeris de la base de Torrejón de Ardoz (Madrid), un aeroport abans només militar, que deixessin pas al seu avió privat. I algun, després d’una llarga espera en a la cadira, ha arribat a trucar a Magdalena Álvarez, la ministra competent en aeronàutica.

Se situarà en el sud-oest, al límit amb la província de Toledo, entre els municipis de Navalcarnero i L’Álamo. El aeròdrom serà de gestió privada, que la Comunitat adjudicarà per concurs, i absorbirà els jets de Torrejón i les operacions d’escoles de vol i altres operacions de Quatro Vientos. Per a arribar al nou aeroport, per al qual s’han reservat 230 hectàrees, s’han planificat diversos accessos: una variant exterior de la M-600 i una via d’accés per la A-5 i la R-5. I també hi arribarà el tren Cercanías.

També hi haurà un altre aeroport de càrrega de 780 hectàrees a Campo Real, encara que en un futur podrà albergar les línies de passatgers de baix cost. Ambdós per un preu ‘multimilionari’, va dir Lamela, sense donar més detalls. Per al seu desenvolupament, es crearà l’empresa pública Aeropuertos de Madrid.

Les noves instal•lacions, sense els accessos, poden arribar a costar 300 milions. És la xifra que ha calculat la consultora Aeromar, que ha realitzat un informe encarregat per amos d’aerolínies de jets privats, menjo Soko, empresa on hi té participacions l’exfutbolista Pedja Mijatovich. En el projecte presentat per Aguirre figura que tècnicament es necessita una superfície ‘no menor que’ 600 camps de futbol (600 hectàrees).

Actualment, existeixen entorn de 125 avions privats a Espanya que usen els aeroports de la xarxa pública d’AENA, com El Prat, a Barcelona, Palma o Màlaga. Encara que el més utilitzat és el madrileny de Torrejón, on en hores punta poden aterrar fins a 50 vols VIP.