Boicot fet a consciència, amb les melodies dels anuncis dels productes i tot.
La peça radiofònica, en el minut 8, amb el segell d’un tal Piñero dispara a tort i a dret, comença amb l’esmorzar i posa talls dels anuncis i melodies –algunes dels anys seixanta- de les empreses a les que vol assenyalar. Comença amb l’esmorzar i amb ,’”Anda! los Donuts”, i continua amb el bollicao, els phoskitos, el Bimbo – i recorda que en Punset l’anuncia perquè és català- , la Mel de la Granja San Francisco, la Nocilla i acaba amb “yo soy aquel negrito del África tropical… Cola Cao” . El dinar comença amb l’aperitiu , Matutano, i continua amb la pizza casa Tarradellas, la Sirena, i de postres un Frigo, i pel nen un Xupa-xup. En el berenar no hi falta La Piara, les galetes Artiach, i si venen convidats un Ferrero Rocher, un Nescafé o Marcilla i una mica d’aigua Font Vella o de Lanjarón. Als que mengen fora de casa perquè no volen netejar amb Vileda, els recorda que són catalanes les cadenes Pans&Company i la cafeteria Jamaica.
Però la cosa no acaba aquí, si tens diners a La Caixa “amb pasta a Gas Natural i Repsol”, tens un Seat, dorms en un hotel HUSA, viatges amb Vueling, et compres roba a Mango, o un vestit de núbia a Pronovias, vas al lavabo i seus damunt d’un Roca i t’il·lustres amb un exemplar de l’editorial Planeta, has de recordar que són empreses catalanes.
Si es posicionen a favor d’Espanya potser els perdonaran la vida
Diu el reportatge , que les grans empreses i multinacionals instal·lades a Catalunya guarden silenci, però quan fan números no els interessa la independència, perquè –es contradiu- els mercats no entenen de política i a més, es veurien afectades per nous aranzels i no es poden ni imaginar un nou model de negoci fora de l’euro.
Empreses, cornudes i pagar…publicitat
Les grans empreses catalanes haurien de reflexionar sobre el patrocini a mitjans que van contra elles mateixes. Repsol i Telefónica, per posar un exemple, són empreses participades per La Caixa que patrocinen la pagina web xenòfoba Alerta Digital, altres empreses catalanes patrocinen mitjans de la caverna mediàtica que fomenten l’odi amb mentides cap a Catalunya, via El Mundo, Intereconòmia, libertad digital i altres mitjans. El Grup Planeta manté un diari deficitari com La Razón que fomenta l’odi contra Catalunya.