Segons Ridao aquests acords bilaterals ‘no ajuden a fer del Prat un aeroport plenament competitiu’ i el fet que el govern espanyol els mantingui en vigor ‘no només és deslleial’, ha dit, ‘sinó també contrari a les regles de la competència i a les directrius europees de llibertat de l’espai aeri’.
El portaveu d’ERC al Congrés ha afirmat que un cop inaugurada la nova T-1 el govern espanyol ha de fer els passos necessaris per garantir que l’Aeroport de Barcelona pot competir en igualtat de condicions amb la resta d’aeroports europeus. Un procés que passa per posar en marxa un model de gestió descentralitzat ‘amb una participació decisiva i majoritària de les institucions catalanes’. Sense aquests elements, ha afirmat, ‘no hi haurà una millora substancial en la gestió’ de l’aeroport.
Ridao ha recordat que el govern espanyol porta un any ‘dient que obrirà el puny’ en relació a la gestió ‘i no s’ha concretat res’. En aquest sentit recorda que el Congrés va aprovar una proposició no de Llei en què establia que un cop inaugurada la T-1 el govern espanyol havia de fer públic el model de gestió. ‘L’Aeroport de Barcelona’, ha afirmat, ‘viu des de fa temps immers en un combat incessant per erigir-se en un autèntic hub intercontinental’, i ‘té potencial per concentrar una bona oferta d’enllaços’.


