Oriol Farré ha assegurat que estan ‘contentíssims’ amb l’acollida que va tenir el concert. Segons ha dit, ‘va ser espectacular tant el festival, com l’escenari, com el lloc’. El balanç del membre dels grup manresà ha estat del tot positiu, tot i reconèixer que estaven ‘una mica espantats’ perquè els havien dit que la nit anterior havia estat una mica ‘fluixa’. El músic també ha dit que ‘molta gent es va interessar’ pel grup, per la qual cosa l’ICIC els ha felicitat. Farré ha conclòs que ‘ha valgut molt la pena’ participar en aquesta nit temàtica de música feta a Catalunya.
La directora de l’àrea de promoció internacional de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) ha dit que la ‘Catalan Night’ del Popkomm, celebrada a la sala Maschinenhaus, dins l’edifici ‘Kulturbrauerei’ de Berlín, ha estat un èxit sorprenent, i més tenint en compte que estaven ‘lluitant’ amb països com França i Itàlia, que van tocar en altres ubicacions del festival la mateixa nit.
Marisol López ha assegurat que ‘gent que no coneixia els grups van reaccionar molt positivament’, la qual cosa diu que fa esperar que l’èxit que han aconseguit al Popkomm, en què també han estat presents a la secció de música ‘reggae’ els grups catalans Black Gandhi i Pirat’s Sound Sistema, serveixi perquè ‘la música catalana estigui més distribuïda internacionalment’.
‘Hi havia cua per entrar i era impossible bellugar-se’, ha dit López aquest dissabte, el dia després de la colenda del Popkomm, fent referència al la nit catalana del festival. ‘Si ha estat així el primer any, això ens fa tenir moltes esperances de cara al futur’, ha assegurat Marisol López. De cara a les futures edicions del mercat, també ha dit que l’ICIC espera mantenir l’èxit d’aquest any per ‘mantenir el nom de la música catalana a la ment dels professionals internacionals’. Tot i que ha estat la primera vegada que s’ha pogut escoltar música catalana en directe al Popkomm, ja fa quatre anys que hi té presència.
Els cinc grups catalans han viatjat al mercat de Berlín, que va començar dimecres passat, de la mà de l’ICIC i de la seva marca ‘Catalan! Music’, que ha comptat amb un estand des del qual s’ha ofert informació sobre la música catalana.
Catorze empreses catalanes amb presència al mercat
L’estand e l’ICIC també ha estat un lloc de trobada i treball per a les catorze empreses catalanes del sector de la indústria cultural que han participat a la fira. L’Institut Català de les Indústries Culturals també ha coorganitzat reunions per posar en contacte aquestes companyies amb ‘partners’ d’Alemanya, Canadà, Austràlia, Holanda, França, Suïssa i Noruega.
Les empreses catalanes que han participat al Popkomm són són Apecat, Bcore Disc, Buenritmo Producciones, Divucsa Music, Gnaposs, Houston Party Records, K Indústria Cultural, La Cúpula Music, Meta Network, Música Global Mass Records, Nomadreams, Propaganda Pel Fet!, Wonderland Management i Zero4.
Una referència a Europa
El Popkomm té lloc cada any a Berlín des que l’any 2004 va canviar la seva ubicació original, que era a Colònia. Es tracta d’una fira de referència a Europa amb un mercat de caire internacional, ja que el 70% dels expositors, que van ser 886 el 2007, provenen de 57 països. Al seu caràcter professional, s’hi ha de sumar una vessant més oberta i més lúdica, ja que en el seu marc s’hi fa un festival que compta amb un ampli programa d’actuacions que fan diversos grups per clubs de la ciutat.


