Edició 2703

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de desembre del 2025
Edició 2703

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de desembre del 2025

El vicepresident grec de l’Eurocambra signa el manifest del Pacte Nacional pel Referèndum

|

- Publicitat -
Papadimoulis, el líder de Syriza al Parlament Europeu, és un dels 14 vicepresidents de la cambra, i el carrer electe europeu de més rang que, fins ara, ha fet pública la seva adhesió al manifest. En una conversa amb l’ACN, el grec diu que el debat sobre la independència de Catalunya “és principalment un tema intern polític” d’Espanya però que “si la majoria dels catalans volen un referèndum, seria útil trobar una manera d’expressar la seva voluntat política”. 
 
“És important trobar una solució política democràtica després, és clar, de negociacions amb el govern espanyol. Sense dividir, sinó intentant trobar solucions intel·ligents des de l’obertura de mires”, indica. Segons Papadimoulis, no es pot seguir en la “lluita contínua”. “Sóc un demòcrata i penso que quan hi ha problemes la millor manera de resoldre’ls és el diàleg i el procés democràtic”, puntualitza. 
 
El vicepresident del Parlament Europeu es va reunir dimarts amb el portaveu d’En Comú Podem, Xavier Domènech. Durant la seva estada a Brussel·les, Domènech va debatre amb vuit eurodiputats sobre la situació política a Catalunya i va plantejar-los la necessitat d’assolir un referèndum acordat. A més de Papadimoulis, Domènech es va trobar amb la presidenta dels Verds, Ska Keller, o l’eurodiputada portuguesa Marisa Matias, que també han firmat el manifest pel referèndum, així com també amb la vicepresidenta Ulrike Lunacek o diversos parlamentaris independents del grup socialdemòcrata. 
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí