Edició 2703

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de desembre del 2025
Edició 2703

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de desembre del 2025

El president de SCC ‘embogeix’ i tracta els independentistes d’incultes abduïts

|

- Publicitat -

El líder de SCC creu que els independentistes són incultes… però no té en compte el CIS

Publicitat

Gomá defensa en una entrevista publicada divendres passat a l’ABC que “tots els balcons de Barcelona que no tenen la bandera estelada són dels nostres, estiguin afiliats o no”. En la mateixa línia, el líder de l’organització assegura, sense aportar cap dada específica, que “la gran majoria dels catalans no està per la independència”. I encara va més enllà dient que la Generalitat “té la caixa i domina els mitjans, que burxen la orella de tots, i la gent menys preparada s’ho acaba creient”. Un comentari que pretén dibuixar una societat catalana inculta i absorbida per la televisió pública catalana que, no obstant, l’any passat no va tenir més d’un 11,4% d’audiència mitjana. A més, no esmenta que les enquestes amb més renom, com el CIS, deixen clar que els votants més ignorants són els del PP i el PSOE

Gomá (SCC) diu que no s'hauria d'aplicar l'article 155… però aposta per intervenir Ensenyament i Justícia

En una altra entrevista, publicada ahir a La Vanguardia, Gomá opina que “estan portant el procés al límit, és un cop d’Estat. Pacífic, però un cop d’Estat”. També creu que com a solució per aturar el referèndum l’Estat hauria de “prendre el control d’algunes competències com Ensenyament o Justícia”. Una suspensió parcial de l’autonomia en tota regla, tot i que ell evita dir que es tractaria d’una execució de l’article 155 de la Constitució.

El rebuig a la immersió lingüística és “majoritari”… però només el 0,007% d'alumnes demanen escolarització en castellà

D’altra banda, Societat Civil Catalana va presentar una enquesta fa uns dies que presumptament demostra un rebuig majoritari dels catalans a la immersió lingüística a les escoles, ja que els enquestats prefereixen un “model trilingüe” català-castellà-anglès a un “model monolingüe” en català. Malgrat que a les escoles del país ja s’ensenyen les tres llengües, l’entitat considera que és un “model monolingüe” i, a més, les conclusions de l’enquesta no expliquen per què només un 0,007% d’alumnes han demanat l’escolarització en castellà aquest curs si el rebuig és tan majoritari. 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí