Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El mapa d’Alemanya que deixa en evidència la política ferroviària espanyola

|

- Publicitat -

Descentralització alemanya contra radialitat espanyola

Si es comparen les configuracions ferroviàries d’un i altre país, les diferències són evidents: mentre que a Alemanya les línies de major velocitat uneixen les grans ciutats sense tenir en cap d’elles l’origen de totes, a l’Estat espanyol Madrid continua sent el punt d’inici de totes les rutes. Mentre que el sistema teutó és marcadament descentralitzat, la radialitat de l’espanyol és palesa a simple vista. De fet, la diferència més gran es troba en les capitals, ja que mentre Madrid és el centre neuràlgic, Berlín és només una ciutat més en el mapa de l’alta velocitat i ciutats com Frankfurt la superen en confluència de línies.

Publicitat

“On està la Puerta del Sol, el km. 0 d'Alemanya?”

En aquest sentit, Josep Vicent Boira afegit un comentari a la imatge del mapa d’Alemanya que ha publicat: “Un altre model possible: Alemanya, trens ICE (InterCity Express) fins a 300 quilòmetres per hora: 32 ciutats connectades. On està la seva Puerta del Sol, el seu quilòmetre zero?”. La crítica de Boira a la planificació en matèria ferroviària de l’Estat espanyol està en la línia d’altres comentaris contundents del dirigent, tal com ha publicat Més Economia en diverses ocasions.

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut