Descentralització alemanya contra radialitat espanyola
Si es comparen les configuracions ferroviàries d’un i altre país, les diferències són evidents: mentre que a Alemanya les línies de major velocitat uneixen les grans ciutats sense tenir en cap d’elles l’origen de totes, a l’Estat espanyol Madrid continua sent el punt d’inici de totes les rutes. Mentre que el sistema teutó és marcadament descentralitzat, la radialitat de l’espanyol és palesa a simple vista. De fet, la diferència més gran es troba en les capitals, ja que mentre Madrid és el centre neuràlgic, Berlín és només una ciutat més en el mapa de l’alta velocitat i ciutats com Frankfurt la superen en confluència de línies.
“On està la Puerta del Sol, el km. 0 d'Alemanya?”
En aquest sentit, Josep Vicent Boira afegit un comentari a la imatge del mapa d’Alemanya que ha publicat: “Un altre model possible: Alemanya, trens ICE (InterCity Express) fins a 300 quilòmetres per hora: 32 ciutats connectades. On està la seva Puerta del Sol, el seu quilòmetre zero?”. La crítica de Boira a la planificació en matèria ferroviària de l’Estat espanyol està en la línia d’altres comentaris contundents del dirigent, tal com ha publicat Més Economia en diverses ocasions.
Otro modelo posible: Alemania, trenes ICE (InterCity Express) hasta 300km/h: 32 ciudades conectadas ¿Dónde está su Puerta del Sol, su km 0? pic.twitter.com/jwYAdN63ui
— Josep Vicent Boira (@JosepBoira) 21 d’abril de 2017