Competències plenes sobre Rodalies per “optimització del servei” i per “aufmentar l'atenció als ciutadans”
Així, el pla calcula que l’executiu català assumirà la gestió completa del servei de Rodalies abans de 2020, especialment pel que fa a la infraestructura ferroviària que ara controla l’Estat a través d’ADIF. L’objectiu de la Generalitat és tenir competències plenes sobre Rodalies “no només per a la millora i optimització del servei, sinó també per poder augmentar l’atenció als ciutadans”, segons ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. A banda, el pla da de “garantir la fiabilitat en la prestació dels serveis de Rodalies de Catalunya, a partir de reduir la saturació a les hores punta, millorar la comoditat, optimitzar el material mòbil i incorporar serveis semidirectes als trajectes amb més demanda”.
La T-Mobilitat, a finals de 2018
El PTVC 2020 també preveu el perllongament dels FGC al Vallès i la reducció de les freqüències. A més, en l’àmbit del transport per carretera, es projecta finalitzar el desplegament de la xarxa d’autobusos exprés.cat i implantar un carril bus a la C-245, la C-31 o la B-23, entre d’altres. També es preveu posar en funcionament la T-Mobilitat a finals de 2018, així com la construcció de noves estacions d’autobusos a Girona, Lleida, Puigcerdà, Berga, la Bisbal d’Empordà, Falset i Mollerussa


