Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Diputats europeus consideren “gravíssim” el cas Forcadell

|

- Publicitat -
Alguns diputats europeus diuen que el cas Forcadell “és un precedent perillós per una democràcia de l'Europa occidental”

Royo ha revelat que alguns “ens diuen que és un precedent perillós per una democràcia de l’Europa occidental” i, en aquest sentit, s’ha aventurat a predir: “Si l’ofensiva judicial segueix, veurem més parlaments pronunciar-se [sobre el procés]”. Divendres passat, només unes hores després de la declaració de Forcadell al TSJC, diversos diputats suïssos feien una pregunta parlamentària al govern de l’estat alpí. I uns dies abans, el parlament britànic acollia una trobada de diputats amb el delegat del Govern al Regne Unit i Irlanda, Sergi Marcén. 

Publicitat

Royo: “És un insult insinuar que la Generalitat pagui per aconseguir publicacions”
 

Diplocat ja ha contribuït a que una desena de cambres de representants d’arreu del món es fixin en Catalunya. Tres d’ells, han creat intergrups d’amistat amb el Principat: Finlàndia, Suïssa i Estònia. Amb tot, Royo ha admès que és difícil avui parlar de Catalunya tenint en compte com de convulsa és la situació internacional amb reptes com el terrorisme. Durant l’acte, el secretari general de l’entitat ha explicat les línies d’acció de Diplocat, com ara aconseguir articles d’opinió a la premsa estrangera. En aquest sentit, ha deixat clar que “és un insult no només per nosaltres sinó pel mitjà” insinuar que la Generalitat o el propi consell de la diplomàcia pagui per aconseguir publicacions d’articles.  

 

 
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí