- Publicitat -
Per Coscubiela la proposta de JxSí per reformar el reglament és “descerebrada” perquè obre la porta que es tramitin llei “per lectura única, sense debat ni esmenes i en què una majoria al Parlament pogués imposar-se sobre el Parlament sense aval social ni polític”.
“Cada cop que JxSí intenta una astúcia, fa un pas més en la degradació del Parlament”, ha etzibat Coscubiela a la coalició independentista. Per això s'han oposat a la Mesa a admetre-ho a tràmit però ha advertit alhora que s'oposaran “que tiri endavant”.
Per això “és bastant probable” que un cop admesa a tràmit de forma “condicionada”, CSQP se sumi a les peticions de reconsideració com han plantejat altres grups de l'oposició. “Però malauradament tenen majories i això tirarà endavant”, ha augurat Coscubiela.
En aquest sentit, i malgrat que l'Estat posi “difícil” la via del referèndum, aconseguir-lo no passa al seu entendre per “suposades astúcies per enganyar” el govern espanyol, “estafar” els ciutadans i “degradar” el Parlament. “Que no comptin amb nosaltres”, ha assenyalat el portaveu parlamentari.
Coscubiela ha avalat fins i tot com a “més coherent” en tot cas les crides a la desobediència de la CUP. “El pla B no és un referèndum amb astúcia sinó unes noves eleccions amb trampa”, ha advertit Coscubiela assenyalant indirectament JxSí.
D'altra banda, Coscubiela ha posat en valor els suports que ha recollit fins ara el Pacte Nacional pel Referèndum, una fita que “desmenteix la idea que no hi ha aliats a Espanya i Europa”. “Aquest és el camí”, ha assegurat el portaveu parlamentari adjunt de la coalició d'esquerres després que els seu grup s'hagi reunit amb el comitè executiu del Pacte. “Que es deixin d'estratègies, plans B i gestos d'audàcia”, ha insistit als grups parlamentaris independentistes.
Publicitat


