Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025
Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025

Controls de la UE als viatgers que portin a la maleta més de 10.000 euros

|

- Publicitat -

Per a molts de nosaltres el fet de pensar que es pugui viatjar amb més de 10.000 euros en efectiu a la butxaca és quelcom impensable. Però es veu que hi ha individus que si ho deuen fer. Per això, la Unió Europa imposarà controls a partir d’avui a aquells viatgers que viatgen carregats de bitllets de 500.

Publicitat

L’objectiu de les noves mesures són combatre el blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme. Qualsevol viatger que es presenti a l’entrada o a la sortida de la UE amb aquests diners (o una xifra equivalent en altres divises o valors fàcilment convertibles, com xecs no barrats) ho haurà de dir a les autoritats duaneres, i aquestes podran retenir-lo si ho consideren sospitós.

L’actuació s’ha fet d’immediat després que un informe dels Serveis Duaners dels Estats membres exposin que els moviments de diners en líquid a l’entrada i a la sortida de la UE van ascendir a 1.350 milions d’euros (1.600 milions si es compten també xecs, títols i pedres i metalls preciosos) en només 6 mesos, concretament entre setembre de 1999 i febrer del 2000. El càlcul, al ser diners no declarats és aproximat, però suficient per comportar un risc per als interessos comunitaris i nacionals.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí