Edició 2709

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de desembre del 2025
Edició 2709

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de desembre del 2025

Les festes del foc perillen a la Catalunya del Nord

|

- Publicitat -

Pi confessa una certa preocupació ‘perquè per la manifestació de demà ens ha demanat que els diables siguin a una distància de seguretat de deu metres amb el públic que és el que denunciem de la directiva’. Pi explica que des del 2005 els Diables del Riberal que fan part de l’associació Aire Nou de Bao, no fan més correfoc a Perpinyà perquè els tancaven en el pont que hi ha davant del Castellet amb barreres de cada costat per impedir al públic d’acostar-se. ‘L’interès d’un correfoc és que la gent participi, passi al mig i si es posen tanques ningú pot passar i nosaltres ens neguem a fer correfocs en aquestes condicions’ afirma Pi.

Publicitat

L’associació Aire Nou de Bao espera que la manifestació a la qual participaran més de 600 diables i dimonis i una trentena d’entitats de tot Catalunya, servirà per atreure l’atenció dels parlamentaris nordcatalans i els convencerà per què actuïn en conseqüència.

Els municipis dels Angles, Sant Esteve, Ceret, Millars, Llauró, Pesillà, ja han adoptat una moció, o estan a punt de fer-ho, a favor de la preservació i respecte de les tradicions culturals catalanes. La convocatòria ha rebut el support de la Federació d’Entitats nordcatalanes, la Federació de Diables i Dimonis de Catalunya, i de l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí