Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025
Edició 2710

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de desembre del 2025

Capdevila proposa donar el carnet de família nombrosa a partir del segon fill

|

- Publicitat -

En una entrevista concedida a Catalunya Ràdio, ha afirmat que la seva Conselleria treballa per donar “suport” als nuclis monoparentals. “En aquest moment estem treballant per poder-les acreditar”, ha explicat.

Publicitat

D’altra banda, Capdevila ha apostat per “avançar no només en adopcions internacionals, sinó en adopcions nacionals”, on Catalunya no té un “percentatge important”. “Aquesta és la línia que hem d’avançar”, ha assenyalat.

La consellera ha apostat també per fomentar l’acollida de menors, una opció que requereix “la voluntat de tornar els nens als pares biològics”. Ha explicat que uns 200 nens estan en espera d’una família que els adopti en aquestes condicions. “Per acollir no hi ha obstacles”, ha assenyalat, i ha recordat que es “paga el cost que generi el nen” amb subvencions.

Tot i això, ha admès que aquestes adopcions són “difícils” perquè són nois “que tenen un historial darrere”. “L’acomodació d’aquests nens a un nucli familiar no sempre és fàcil, cosa que pot causar que hi hagi poques famílies acollidores, perquè requereix una preparació per poder-los atendre”. “No tenim famílies per poder traslladar aquests nens”, ha lamentat.

La consellera, que té tres fills, ha evitat considerar-se “una ‘superwoman'” i ha assegurat que deu part del seu èxit professional a la “coresponsabilitat” en les tasques domèstiques amb la seva parella. “Em sap greu no haver pogut dedicar més temps a la vida familiar”, ha admès.

En aquest sentit, ha desitjat que el concepte de “coresponsabilització” augmenti també entre les famílies catalanes en el futur pròxim. “Espero i confio que així sigui”, ha expressat.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí