Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Apareix un nou esvoranc al Gornal, a cinquanta metres de les obres del TGV

|

- Publicitat -

L’esvoranc s’ha produït a darrera hora d’aquest dimarts al matí en una zona que durant les obres del TGV ha estat habilitada com aparcament provisional pels veïns de la zona i que era un carrer que fins a la reforma de la Granvia no tenia sortida. De seguida que s’ha avisat del forat, l’Ajuntament ha enviat a la zona una empresa subcontractada pel manteniment de la via pública que ha iniciat els treballs per reparar l’esvoranc.

Fonts d’Adif, asseguren que l’aparició d’aquest ‘forat’ no té res a veure amb les obres del TGV perquè està molt lluny de la zona on s’estan fent els treballs i apunten al pas de camions i vehicles per la zona com la probable causa de l’esvoranc. Des de l’Ajuntament, s’explica que la zona no es trobava ‘ben compactada’.

Publicitat

Morlán reitera que de moment no hi ha data per a l’arribada del TGV

Paral·lelament i tot i iniciar-se aquest dilluns a la tarda les primeres proves de la infraestructura del TGV a l’estació de Sants, Adif continua mantenint-se en la postura de no senyalar cap previsió de data per iniciar les proves amb combois al darrer tram de les vies entre Bellvitge i Sants ni per la posada en servei de l’alta velocitat a Barcelona. Davant les insistents preguntes dels periodistes sobre aquesta qüestió, el numero 2 de Foment, Víctor Morlán ha respòs durant una visita que ha fet aquest dimarts al centre de formació de Renfe a l’Hospitalet de Llobregat el de sempre: ‘no es podrà posar cap data sobre la posada en marxa del servei fins que no es tinguin totes les dades sobre la fiabilitat’ dels subsistemes en aquest darrer tram de 4,5 quilòmetres fins a Sants, on actualment s’està acabant la instal·lació de vies, sistemes d’electrificació, seguretat i comunicació.

El secretari d’Estat d’Infraestructures ha destacat la bona marxa i els bons resultats que estan tenint les proves que Adif ha iniciat des d’aquest dilluns a les vies del TGV a l’estació de Sants, així com de bona part del túnel per on s’ha habilitat una de les vies per on circularà el TGV per fer arribar la màquina diesel que està fent les proves a Sants. A banda també, ha explicat que Adif ha iniciat aquest dilluns les proves amb trens per comprovar i verificar els sistemes i instal•lacions de senyalització, seguretat i comunicació en el tram entre el Camp de Tarragona fins l’estació del Prat de Llobregat (Baix Llobregat) -fins ara només s’havia arribat a la zona de Sant Joan Despí (Baix Llobregat)- on també s’estan recollint bons resultats, ha afegit Morlán. En total, actualment ‘ja s’han fet proves a més de 36.000 quilòmetres’ del recorregut del TGV fins a Barcelona.

Ara, només queda pendent acabar els treballs en el darrer tram de 4’5 quilòmetres entre Bellvitge i Sants, on l’obra es troba en la seva darrera fase. Morlán ha explicat que en aquest tram l’obra civil ja està acabada, tot i que en principi no hauria estat encara entregada a Adif, mentre que queden únicament pendents els treballs de l’anomenada supraestructura, és a dir, la instal•lació de vies i dels sistema d’electrificació així com dels sistemes de seguretat i comunicacions. Un cop es validi el bon funcionament de tots aquests sistemes, ‘podrem posar una nova data sobre l’inici dels servei i anunciar a la ciutadania quan podran començar a comprar els bitllets’. Fins aleshores, ‘no donaré cap data’ ha afegit Morlán que ha demanat també a la ciutadania catalana ‘molt poca paciència’ per poder conèixer quin serà finalment el dia de l’arribada del TGV a la ciutat.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut