Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025
Edició 2706

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 22 de desembre del 2025

Anna Gabriel: “Si cal, la CUP defensarà els Mossos davant la invasió de l’Estat”

|

- Publicitat -
Relacions entre la CUP i el Govern
 
Anna Gabriel ha demostrat que les relacions entre la CUP i el govern són bones. Tot i que, sempre amb un punt de crítica, ha mantingut un discurs quasi institucional quan, per exemple, s'han parlat de les places dels Mossos que Catalunya necessita i sobre la petició del conseller d'interior Jordi Jané. En aquest sentit, l'anticapitalista ha transmès una imatge d'unitat explicant que si finalment l'Estat intervé “qualsevol institució catalana”, com els cossos de seguretat catalans, els Mossos, la CUP es mobilitzarà per a defensar-los. Gabriel ha convidat Jané a convocar igualment l’oferta pública de la policia i “implementar fins al final” la seva voluntat d’ampliar el cos.
 
Junts per la CUP
 
Anna Gabriel ha comentat que, malgrat que li agradaria tenir més reunions amb Junts pel Sí, hi ha “un calendari variable” tancat per a preparar una campanya amb molts punts en comú. Tot i que l'anticapitalista ha dit que la CUP ja ha anat fent campanya pel 'Sí', hi haurà punts que es tractaran entre les dues forces independentistes al Parlament.
 
Més informació
 
També hi ha hagut moment per a la crítica al Govern i Anna Gabriel ha expressat que li agradaria que el Govern no donés la informació sobre com es farà el referèndum “en comptagotes, de manera desordenada i, fins i tot, improvisada”.
 
2 d'octubre: places plenes
 
L'entrevistada s'ha mostrat convençuda que el referèndum tindrà una clara victòria del 'Sí' i que el 2 d'octubre “les places catalanes estaran plenes per a celebrar que s'hagi pogut celebrar el referèndum i la victòria del 'Sí'”. A més, ha assegurat que la CUP lluitarà i vetllarà perquè el resultat sigui vinculant i s'apliqui.

Crida als comuns a participar

La diputada ha fet una crida a les bases de l’espai polític de Catalunya en Comú i Podem perquè, amb independència del que decideixin les direccions de les seves formacions, participin del referèndum de l’1 d’octubre i, a més, ho facin conscients que el resultat serà vinculant.

Publicitat

“Jo confio que els fets desbordaran els plantejaments inicials, i la necessitat de desobediència massiva desbordarà els tacticismes d’alguns, també dels que volen que tot això acabi en un pacte per no sé què”, ha dit Gabriel en referència a les formacions que de moment no aposten per l’1-O però s’han manifestat a favor del dret a l’autodeterminació de Catalunya. 

 

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí