- Publicitat -
Javier Solana ha fet un tuit sobre la reforma que vol aprovar JxSí al reglament del Parlament i ho ha titllat com un “Golpe parlamentario. Dispuestos a lo que sea. Incomprensible”. Per fer-ho, a més, adjunta l'editorial de El País que carrega contra l'independentisme: “El secesionismo ultima un fraude para declarar la república catalana”. Fins i tot, ha quedat retratat el president CCOO a Catalunya, Joan Carles Gallego, que ha piulat “Si vols mès democràcia no neguis democràcia. Si mitjà no és compatible amb el fi es perverteix el fi i no ets d fiar”.
Doncs bé, un tuit de l'eurodiputat Ramon Tremosa posa al descobert que aprovar una llei per lectura única s'ha fet, i més d'un cop, a l'Estat, sense cap mena de crítica o atac per les mateixes forces que ara critiquen que el Parlament ho faci.
1- Aprovació exprés a petició de la UE
Un agost, PP i PSOE es van posar d'acord, per la pressió europea, a modificar la constitució sense referèndum. El 2 de setembre de 2011 el Congrés dels Diputats va aprovar, amb 316 vots a favor i 5 en contra, introduir de forma urgent a la Carta Magna el principi d'estabilitat financera per limitar el dèficit i es va fer per lectura única.
2- El Senat, també
Per a modificar la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, es va presentar una tramitació directa i en lectura única de la Proposició de Llei Orgànica perquè si a l'Estat s'havien de celebrar unes segones eleccions, la campanya electoral quedés reduïda a la meitat. També, en aquella ocasió, el 19 d'octubre del 2016, es volia evitar que unes possibles terceres eleccions se celebressin al Nadal.
3- El parlament Andalús en fa ús
Encara més recent és el cas del Parlament andalús que aquest mateix mes ha aprovat una modificació del reglament de la cambra a través de lectura única per incloure IU a la Mesa. Una mesura que demostra que aquesta pràctica és habitual. El punt es va desenvolupar per lectura única amb el consentiment de tots els grups (PP, PSOE C's entre ells) i amb suport per unanimitat.
Bon dia @javiersolana:
la tramitación de lectura única vale en el Congreso, el Senado y en Andalucía pero no vale para Catalunya? #marxem pic.twitter.com/dyPs0HlQc4— Ramon Tremosa (@ramontremosa) 1 de març de 2017
Publicitat
Publicitat


