Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

“Ya pueden pasar por caja!” Sobre els milions a les autopistes de Madrid

Dimarts es va consumar el fet, tal com ja vam anunciar. Es va aprovar aportar diners públics a les autopistes radials de Madrid (el 2011 serà només el primer any!) […]

Joan Tardà
Joan Tardà 23/12/2010

Dimarts es va consumar el fet, tal com ja vam anunciar. Es va aprovar aportar diners públics a les autopistes radials de Madrid (el 2011 serà només el primer any!) perquè no han cobert les expectatives de guanys previstos. Si no pagues la hipoteca, els bancs t’embarguen i perds la propietat i, encara més, compromets anys de penúries futures, i les petites empreses tanquen perquè no poden fer front als imperatius del mercat en un context d’aixetes tancades quant al crèdit. Són les regles del joc del sistema, ens diuen, però pel que fa als grans les regles són distintes. Per això, el govern espanyol i CiU es pleguen a les exigències dels grans grups econòmics, tot apel.lant a la “legalitat”. Heus ací, doncs, un altre exemple de la manca de capacitat i de resposta polítiques de la socialdemocràcia espanyola i del poder dels interessos econòmics per establir mesures distintes.

Novament, ho vam denunciar des de la tribuna. Certament, vam complir amb la nostra obligació, però, alhora, vam sentir molta impotència perquè, a més, hem d’escoltar com se’ns acusa de demagogs.

La señora VICEPRESIDENTA (Cunillera i Mestres):
Por el mismo grupo, tiene la palabra el señor Tardà.

El señor TARDÀ I COMA: Gracias, señora presidenta.

Señorías, subo a esta tribuna para denunciar una indignidad, colada por las puerta de atrás de la ley del
servicio postal. Hoy aprobarán inyectar dinero a los poderosos, a los concesionarios de las autopistas radiales de Madrid
básicamente, porque sencillamente no han alcanzado los beneficios previstos. No había dinero en los presupuestos para la dependencia, no había dinero para la inmigración, han fulminado los 426 euros para los que no tienen ya nada, pero sí han encontrado dinero para los más ricos. Tal y como decía el compañero Gaspar Llamazares, 81 millones solo en el primer año, en 2011. Se trata de una inmoralidad. Mientras los ciudadanos sin empleo aumentan a miles y las pequeñas empresas cierran a centenares, las grandes empresas nunca pierden. Y cuando no ganan suficiente, ahí acuden ustedes para hacer leyes, a fin y efecto de que, pobrecitos, se les puedan garantizar los beneficios. Rechazamos la inmoralidad del acto de hoy y señalamos como culpables al Partido Socialista y a Convergència i Unió.

Que un partido catalán y catalanista se haya convertido en el catalizador de esta vergüenza, teniendo en cuenta
que en Cataluña vivimos la cultura del peaje precisamente por falta de inversiones del Estado español,
es francamente doblemente vergonzante y doloroso. Les pedimos a ustedes —yo se lo pedí al señor Sánchez i Llibre— que la retiraran. No quisieron. Ustedes hoy han culminado este proceso. Ustedes están muy felices y contentos, han rendido pleitesía a los más poderosos en detrimento de los ciudadanos, ustedes contentos y el señor Florentino Pérez todavía más. Ya pueden pasar por caja.
Muchas gracias.