Enguany es compleixen vint anys de la posada en funcionament del primer tram de l’autopista A-16, el que transcorre pels túnels del Garraf.
Segons consta en un article publicat a La Vanguàrdia a l’endemà de la inauguració – el 9 de gener de 1992 – el President Pujol va aprofitar l’acte per defensar la construcció d’autopistes de peatge a Catalunya, com una forma de reequilibrar el territori. Va declarar també que, malgrat les crítiques, les autopistes de peatge eren un èxit, “doncs resolen problemes”.
I el President acostumava a encertar-la bastant. De fet, s’ha de reconèixer que l’autopista ens va reequilibrar, si més no en el pes del sector de la construcció en el conjunt de la nostra economia, que va arribar a equiparar-se amb el de la mitjana de Catalunya. La llàstima és que, malauradament, al llarg dels anys la vam acabar sobrepassant en molt…i així ens ha anat.
Per altra banda, també és just reconèixer que l’autopista ha acabat sent un èxit…si més no per l’empresa concessionària. Abans Aucat, actualment Abertis. I del fet que resolen problemes, és evident. Resolen el “gran” problema d’estalviar-nos exactament deu minuts en fer el trajecte cap a la capital.
Ah, també va dir que la decisió de la seva construcció no havia estat fàcil, “perquè fa un temps no estava de moda fer autopistes de peatge”. Però van aconseguir sortir-se’n i en van fer unes quantes. I les van posar de moda, però només a Catalunya.
I ara s’ha posat de moda saltar-se els peatges…
VINT ANYS DE PEATGE
|
- Publicitat -
Publicitat


