Edició 2703

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de desembre del 2025
Edició 2703

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de desembre del 2025

Nota de premsa de la Plataforma Carles Pinazo.

|

- Publicitat -

L’Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles havia rebutjat la declaració del BIC immaterial per a la tortura taurina abans que el CVC.
Segons informa Levante-EMV, fa setmanes que l’Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles havia comunicat a la Conselleria de Cultura la seua decisió, presa en Junta General del mes d’abril, d’informar negativament a la declaració de la tortura taurina com a Bé d’Interés Cultural Immaterial.  Segons aquesta institució, es tracta de pràctiques que no tenen peculiaritats específiques a la Comunitat Valenciana.
Per tant, quan el Ple del Consell Valencià de Cultura votà l’informe elaborat per la seua Comissió de Promoció Cultural i igualment desfavorable al BIC, el Govern Valencià ja tenia coneixement d’aquest fet contrari als seus interessos.  La maniobra de bloqueig a la aprovació, encapçalada per Consol Císcar, evità la desfeta d’aquest projecte electoralista del PP: segons la mateixa informació, només s’havia sol·licitat informe a aquestes dues institucions i a la Universitat de València i, per tant, el rebuig del CVC hauria significat la impossibilitat d’aconseguir els dos informes necessaris que estableix la Llei de Patrimoni Valencià per a la declaració d’un BIC, dins del termini de tres mesos des de la incoació del seu expedient.
És fa palès que no es pot trobar una justificació a la tortura taurina organitzada en benefici d’unes pocs interessos, com subratlla l’informe del CVC.  El Govern Valencià queda en evidència amb les seues maniobres intervencionistes per a que els interessos del PP valencià passen per damunt de les institucions i de la voluntat del poble valencià. 
És hora de dir no a la tortura taurina: és el que vol la majoria i és el que referenden les institucions culturals d’aquest país.  NO AL BIC.
http://plataformacarlespinazo.wordpress.com/

Publicitat

Opinió