La ratera

|

- Publicitat -

El conflicte polític és allà on ara mateix vol l'Estat espanyol. Avui els principals noticiaris del país tornen a obrir amb la presumpta agressió de l'altre dia al Parc de la Ciutadella. Ciutadans segueix defensant en tromba el xou que ha muntat i intentant donar a entendre que finalment s'ha demostrat que l'independentisme era violent, tal i com ells mateixos afirmaven des de fa forces anys. La gran novetat del dia és que la fiscalia investigarà els Mossos que van identificar a Tarragona gent que treia llaços, pancartes i d'altres símbols independentistes amb armes blanques, entre els quals Arcadi Espada, fundador de Ciutadans. El món al revés, mentre la competència de seguretat ciutadans és dels propis Mossos, tal i com afirma Interior, la fiscalia espanyola persegueix aquest cos policial i no la policia espanyola que ha estat enganxada reiteradament alterant la seguretat pública en aquests comandos antiindependentistes.
 

El partit taronja aprofita la poca capacitat de contrastació d'informacions de la seva gent, i l'actitud acrítica amb el discurs aïrat de Rivera, Arrimadas i demés, i fa la bola més grossa del que és per seguir influint sobre els indecisos. El bucle en el qual han aconseguit atrapar l'independentisme és aparentment perfecte: missatge agressiu, violent i exagerat de part de polítics agitadors, complicitat total dels mitjans, i reforçament i protecció per part d'una justícia polititzada, una veritable ratera que periodistes i polítics insisteixen aquests dies a denunciar per conscienciar que cal sortir-ne ja, si no volem prendre més mal. I ara és encara més important quan veiem com Madrid ha decidit abocar tots els recursos possibles en contractar una defensa per a Llarena per la citació pendent a Bèlgica, que els espanta tant.
 

Publicitat

Mentrestant, l'ANC ha exposat una idea per commemorar l'1 d'octubre certament combativa: una aturada de país d'unes hores o de tot el dia. Encara queda més d'un mes i un 11 de setembre enmig, per esclarir què passarà mentre molts pobles ja es mouen per preparar actes locals. La pregunta que ens podem fer és si seria correcte tornar a emprar aquest cartutx per una simple celebració, o l'hauríem de gastar per consolidar una acció amb un objectiu de país de veritat. L'altra data important prevista serà la del 4 de setembre, dia en el qual el president Torra impartirà una conferència per traçar el nou camí. Avui s'ha reunit amb Puigdemont per parlar-ne, i TV3 afirmava al migdia que el contingut també havia estat pactat amb ERC. És de preveure que el discurs vagi en la línia del Consell de la República o la fantasiosa república digital, però encara caldrà esperar uns dies per veure si Torra ens sorprèn.

>

Article escrit per Oriol Jordan
Pots consultar tot el Dietari des de l'inici al 
bloc Oriols
Segueix-nos i digues la teva també al Facebook del Dietari del Procés
Tota la informació sobre el llibre del Dietari del Procés, 'Zugzwang', la trobaràs 
aquí

Publicitat

Opinió