El govern espanyol i Junts per Catalunya es troben més a prop de tancar un pacte per al nou decret d’habitatge. El ministre de Cultura i dirigent de Sumar, Ernest Urtasun, ha assegurat aquest divendres que veu «marge per a l’acord» i s’ha mostrat obert a acceptar algunes de les contrapropostes de la formació independentista, incloent-hi rebaixes fiscals, per tal d’assegurar el tir de la regulació.
Mà estesa de Sumar davant l’«emergència social»
En una entrevista a la Cadena SER, Urtasun ha confirmat que la voluntat de l’executiu central és «construir un decret on tothom se senti reflectit». Davant la pressió de Junts, el ministre ha rebaixat les línies vermelles i ha afirmat que estan «disposats a estudiar» les mesures imposades pels de Carles Puigdemont.
La prioritat del govern de coalició és desbloquejar la normativa abans del pròxim Consell de Ministres:
- Calendari immediat: La intenció de l’executiu és aprovar el reial decret aquest mateix dimarts.
- Negociació oberta: S’intentarà buscar el consens «fins al final» de la setmana.
- Emergència habitacional: El dirigent de Sumar ha qualificat la situació de l’habitatge com una «sagnia social» que requereix solucions polítiques urgents.
L’impacte del retard del decret
Urtasun també ha llançat un retret col·lateral pel bloqueig que ha patit la llei en els darrers mesos. Ha assegurat que, si el decret s’hagués aprovat el passat mes de juliol —com pretenia la seva formació—, es podrien haver evitat situacions crítiques com el desnonament de la Maricarmen, una dona de 87 anys expulsada aquesta setmana de casa seva a Madrid.
Tot i lamentar el retard, el ministre s’ha mostrat optimista i positiu de cara a tancar un acord definitiu amb Junts en les pròximes hores.



