[VÍDEO] La dictadura Marroqui utilitza la immigració com a xantatge polític i desborda la frontera de Ceuta

El règim alauita relaxa deliberadament la vigilància per pressionar l'Estat espanyol, volen recuperar Ceuta i Melilla

|

- Publicitat -

Un descontrol que acabarà passant factura a Catalunya i a la resta dels Països Catalans

Publicitat

Una nova onada de centenars de migrants ha creuat la frontera de Ceuta davant la inacció de les forces de seguretat marroquines. Analistes i sindicats policials denuncien que Rabat utilitza els fluxos migratoris com a eina geopolítica de coacció cap a Espanya per obtenir concessions de l’Executiu central. Aquest descontrol fronterer s’acaba traslladant directament a les comunitats autònomes de destí final a la península, com Catalunya, tensionant els seus recursos d’acollida i serveis públics davant l’arribada de persones en situació irregular.

El Govern espanyol nega l’emergència nacional a Ceuta en plena crisi per la relaxació fronterera del Marroc

L’Executiu central rebutja declarar el màxim nivell d’alerta mentre crítics i autoritats locals denuncien una política de “passivitat” i submissió davant l’estratègia d’asfíxia híbrida de Rabat sobre la sobirania de les ciutats autònomes.

La negativa del ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, a declarar l’emergència d’interès nacional sol·licitada pel president de Ceuta ha encès el debat sobre el paper de debilitat que s’atribueix al Govern d’Espanya davant el règim marroquí. Mentre la Moncloa insisteix que la cooperació amb Rabat és “lleial”, fonts de la Guàrdia Civil i diversos sectors polítics assenyalen una vulnerabilitat alarmant de l’Executiu central, que en la pràctica accepta la instrumentalització dels fluxos migratoris.

L’actual allau d’entrades massives per mar coincideix amb el recent viatge oficial de Pedro Sánchez a Algèria per restaurar vincles diplomàtics. Segons apunten experts en geopolítica, el Marroc respon relaxant la vigilància com a càstig i avís, demostrant la seva capacitat per obrir i tancar l’aixeta de la frontera a voluntat davant la inacció de Madrid.

Darrere d’aquesta dinàmica s’hi amaga, segons informes de l’Exèrcit espanyol i analistes internacionals, una estratègia de pressió híbrida a llarg termini. El tancament continuat de les duanes comercials de Ceuta i Melilla per part de Rabat, sumat al buidatge demogràfic intern que trasllada cap al nord, busca l’asfíxia econòmica irreversible d’aquestes dues places. La finalitat última seria forçar una pèrdua de control real que faciliti les seves històriques ambicions de recuperar Ceuta i Melilla. I els espanyols organitzant un mundial 2030 conjunt amb Marroc que acabarà obtenir el vist i plau de la FIFA per celebrar la final d’aquest mundial. Un estadi de luxe pagant amb diners europeus i del govern espanyol.

 

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

.