Les universitats catalanes es comprometen a habilitar punts blaus per a la salut mental

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Les universitats catalanes s’han compromès a habilitar punts blaus per a la salut mental, segons ha avançat ‘El Periódico’ i han confirmat fonts del Departament de Recerca i Universitats a l’ACN. Aquests espais serviran per atendre situacions que afecten el benestar emocional de la comunitat universitària. La mesura s’emmarca en el nou Pla d’inclusió i diversitat a les universitats catalans (PIDUC) aprovat aquest dilluns per part del Consell Interuniversitari de Catalunya. L’emplaçament, les característiques específiques i la implantació d’aquests punts són aspectes que decidirà cada centre, ja que tenen autonomia.

Aquests espais han de servir per detectar i atendre casos de malestar emocional, acompanyar i assessorar els afectats i activar els protocols quan sigui necessari, segons el diari.

Publicitat

En línies generals, el pla aprovat aquest dilluns té la “ferma voluntat” de transformar la política del país pel que fa a la inclusió i la no discriminació en l’àmbit universitari. Entre els temes principals, defensa que ha de ser un marc de referència per facilitar i garantir a les universitats catalanes els principis d’inclusió i de respecte a les diversitats, en el sentit més ampli. Això es garanteix, afirma, incorporant la perspectiva de la interseccionalitat a tots els nivells, promovent una cultura i una governança inclusives, fomentant la col·laboració d’equips diversos i inclusius i formant, informant i sensibilitzant la comunitat universitària.

El pla planteja més de 70 actuacions orientatives per a la millora de la inclusió i el respecte a la diversitat i per garantir la igualtat de tracte i la no discriminació. Incorpora també la perspectiva de gènere a totes les actuacions.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió