Marta Rovira anuncia que no es presentarà a la reelecció com a secretària general d’ERC però liderarà la decisió sobre el vot a Illa

La número dos insisteix que el seu cicle i el de Junqueras ha acabat i reclama un relleu al partit, derrota inicial de els intencions del president del partit

|

- Publicitat -

Marta Rovira ha anunciat que no es presentarà a la reelecció com a secretària general d’ERC al congrés de finals d’any. Així ho ha explicat en una carta a les seves xarxes socials, aquest dimecres al vespre, després de l’executiva d’ERC. Rovira considera que el seu cicle i el del president del partit, Oriol Junqueras, ja ha acabat, i reclama un relleu al capdavant del partit. Ja fa mesos que Rovira creu que l’etapa de la cúpula d’ERC ha arribat al final. I el resultat del 12-M ha acabat precipitant la seva decisió. Ella i Junqueras ja han parlat les últimes hores, i ho han tornat a fer durant l’executiva d’avui. Junqueras volia avançar el congrés a finals de juliol i Rovira el preferia per a finals d’any. Se celebrarà el 30 de novembre.

Rovira ha publicat la carta minuts després que es fes pública la decisió de Junqueras de deixar la presidència d’ERC temporalment, a partir del 9 de juny. Junqueras obrirà “un procés de reflexió i escolta activa abans de decidir el seu futur”. A més, el partit celebrarà un congrés extraordinari el 30 de novembre. Així consta en el comunicat que ha enviat el partit després de la reunió de l’executiva d’aquest dimecres, després de gairebé 4 hores i mitja.

Publicitat

Junqueras aspirava a presentar-se a la reelecció, però Rovira apostava per una “transició tranquil·la” que passi per un relleu a la cúpula del partit de tots dos. De moment Junqueras no renuncia totalment a la presidència, i no es descarta que es torni a presentar al càrrec al conclave de finals de novembre. Rovira, però, aconsegueix que deixi el càrrec almenys d’aquí a unes setmanes, encara que sigui temporalment.

>
Et pot interessar  'Ara Igualada', la candidatura unitària d'ERC, la CUP i els Comuns de cara les pròximes eleccions municipals

La reunió de l’executiva d’avui ha començat a les 18 hores, i s’ha allargat més de 4 hores. Hi han assistit Aragonès; Junqueras; Rovira (a distància); la vicepresidenta, Laura Vilagrà; consellers i conselleres de l’executiu (que no tenen dret a vot però sí poden intervenir); i gairebé tota l’executiva republicana.

La trobada ha estat una continuació de l’executiva de dilluns a la tarda que, més en calent, abordava els resultats del 12-M, ja després de l’anunci d’Aragonès d’abandona la política.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí