L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha insistit que el seu objectiu és arribar a un pacte de govern que permeti configurar una «majoria progressista» abans de l’estiu. En declaracions a Catalunya Ràdio, ha defensat que aquest pacte es farà «en clau de Barcelona» i ha posat en valor que han estat sempre «molt ferms» en al defensa de l'»autonomia política» de la ciutat. El batlle ha valorat molt positivament els resultats electorals del 12-M a Catalunya i en especial a Barcelona. En aquest sentit, ha dit que els vots al PSC es llegeixen com un clar suport a les accions del govern encapçalat per Pedro Sánchez a Madrid i demostren que els catalans han decidit «passar pàgina al procés».
L’alcalde ha afirmat que des del principi ha dit que la seva opció era arribar a un pacte per tenir un govern progressista a la ciutat. Així, ha esperat que «en les properes setmanes», i en tot cas abans de l’estiu, hi hagi «una resposta positiva» per configurar aquest govern.
Ha afegit però que, ara per ara, Barcelona té govern, alcalde i pressupostos. Ha assegurat que aquest eventual pacte no tindrà correspondència a nivell autonòmic ni estatal, ja que la ciutat «té la seva pròpia agenda, prioritat i forma de fer política». El seu objectiu és aconseguir un govern «més ampli» per abordar les principals necessitats a la ciutat, com l’accés a l’habitatge.
Passar pàgina al procés
Collboni ha dit que la victòria dels socialistes ha estat «contundent», també a Barcelona. Ha afegit que això dona un mandat per fer un govern «fort» a Catalunya a partir de converses «amb tothom». Sobre la decisió de Carles Puigdemont de presentar-se a la investidura, ha considerat que «no hi ha una majoria independentista» al Parlament.
D’altra banda, ha reconegut la tasca de Pere Aragonés i ha dit que cal respectar el procés intern que viu ERC, així com el de la resta de partits. «Ja vindrà el moment d’apel·lar al seu suport i a la capacitat de formar govern més endavant», ha afegit.
En tot cas, ha insistit que els catalans «han votat canvi» i fer-ho amb una aposta progressista. Collboni s’ha mostrat convençut que les converses «poden arribar a bon terme» en aquest sentit.



