ACN Barcelona – El pròxim 22 de setembre arriba als cinemes la pel·lícula ‘Tregua(s)’ de Mario Hernández, estrenada al Festival de cinema de Màlaga i protagonitzada per Bruna Cusí i Salva Reina. Es tracta d’una proposta que reflexiona sobre les relacions amoroses que van més enllà de la parella. El mateix dia es podrà veure a la gran pantalla ‘El superviviente de Auschwitz’, un film que se situa entre l’acció i el drama, i que compta amb Ben Foster, Billy Magnussen i Vicky Krieps. Pel que fa a les plataformes, Netflix estrena la quarta i darrera temporada de la popular sèrie adolescent ‘Sex Education’ amb Asa Butterfield, Emma Mackey i Ncuti Gatwa.
<strong>‘Tregua(s)’</strong>
Bruna Cusí coprotagonitza ‘Tregua(s)’, juntament a Salva Reina, cinta, dirigida per Mario Hernández, que es va estrenar al Festival de cinema de Màlaga. L’Edu i l’Ara són amants des de fa una dècada tot i tenir altres parelles. Els dos es troben en el millor moment de les seves carreres i es troben en un festival de cinema.
Cusí comparteix amb Reina el protagonisme del llargmetratge que reflexiona sobre les relacions amoroses que van més enllà de la parella. Són dos personatges que busquen treves a la seva vida quotidiana. En aquest context, Cusí va explicar en una entrevista amb l’ACN que a vegades necessita treves de ser actriu. “És igual d’important l’espai on no hi ha feina per poder-te enriquir i tenir una treva, perquè a part de ser actriu, tinc una família i amics i necessito enriquir-me culturalment i viatjar”.
<strong>‘Vida perra’</strong>
Josh Greenbaum dirigeix la comèdia d’aventures ‘Vida perra’. La cinta és una comèdia d’acció per a adults que protagonitza un gos que parla que es farà amic d’un grup de gossos de carrer. Junts viuran una èpica aventura.
<strong>‘El superviviente de Auschwitz’</strong>
Arriba als cinemes el biopic d’acció i dramàtic ‘El superviviente de Auschwitz’, dirigida per Berry Levinson i protagonitzada per Ben Foster, Billy Magnussen i Vicky Krieps. Foster es posa en la pell de Harry Haft, un boxejador que és enviat Auschwitz. Allí sobreviu no només als horrors del camp de concentració, sinó també a l’espectacle del boxa de gladiadors que es veu obligat a realitzar amb els seus companys de presó per divertir els seus captadors.
Haft viu ara turmentat pels records i la culpa. Després de la Segona Guerra Mundial intenta utilitzar les lluites d’alt nivell contra llegendes de la boxa com Rocky Marciano per intentar retrobar-se amb el seu primer amor.
<strong>‘La voz del sol’</strong>
La pel·lícula ‘La voz del sol’ és l’òpera prima de la directora Carol Polakoff amb Carmen Machi, Karra Elejalde i Matteo Artuñedo. La Maruja i el Manolo són un matrimoni exiliat a Paris durant la dictadura franquista, que treballen com a servei de la família d’un ambaixador nord-americà, els Jolis. La Maruja decideix fer front al seu passat i comença un viatge amb el Manolo i el jove Alan Jolis als seus orígens a Espanya.
<strong>‘Operación Napoleón’</strong>
Óskar Thór Axelsson és el director d’’Operación Napoleón’, un drama d’acció i suspens amb Vivian Ólafsdóttir, Jack Fox i Iain Glen. Poc abans que el seu germà desaparegui sense deixar cap rastre, la Kristin, una jove advocada islandesa rep unes imatges en les quals el veu aprop de les restes d’un vell avió al gel islandès. Inesperadament, la Kristin es veurà immersa en una conspiració internacional.
Les restes són d’un vell avió alemany de la Segona Guerra Mundial i la seva carga és aparentment tan explosiva que atrau criminals sense escrúpols i també l’atenció del subdirector de la CIA, William Car, obsessionat amb eliminar en secret qualsevol informació sobre l’avió i de l’agent alemany Simon, un assassí.
<strong>‘The road dance’</strong>
La pel·lícula ‘The road dance’ és un drama ambientat en l’època de la Primera Guerra Mundial en unes illes d’Escòcia. Allí, els dos protagonistes tenen somnis de viatjar a Estats Units, però el Murdo és cridat a lluitar a la guerra. Richie Adams és el director del film que protagonitzen Hermione Corfield i Will Fletcher.
<strong>‘Falcon Lake’</strong>
‘Falcon Lake’ és una comèdia dramàtica del director Charlotte Le Bon amb Sara Montpetit, Monia Chokri i Arthur Igual entre el repartiment. En Bastien passa les vacances amb la família en una caseta al llac. Allà hi trobarà a la Chloé, de qui s’enamora encara que la superi en edat. Mentre el jove intenta superar les seves pors per guanyar-se l’amor de la noia, farà una exploració de la seva sexualitat i d’una inquietant llegenda sobre un fantasma del llac.
<strong>‘Desmadre incluido’</strong>
Miguel Marti dirigeix la comèdia ‘Desmadre incluido’ sobre una nit de ‘encierros’ que provoca grans passions. Les festes d’una ciutat sacsegen la història d’un grup de persones, alimenta les seves pors i desperta els instints més reprimits. Tot plegat té tots els números de sortir malament. El repartiment compta amb Macarena Gómez, Antonia San Juan o Cristina Brondo.
<strong>‘Carajita’</strong>
Amb menció especial del jurat del Festival de Sant Sebastià arriba ‘Carajita’ d’Ulises Porta i Silvina Schnicer. La Sara i la seva cangur Yarisa tenen una relació que trenca els esquemes habituals. Son el més semblant a una mare i una filla. Però un accident posarà en risc la il.lusió que res s’interposarà mai entre elles. El film compta amb Cecile van Welie, Magnolia Nunez i Richard Douglas.
<strong>‘Érase una vez en Canarias’ </strong>
‘Érase una vez en Canarias’ d’Armando Ravelo és un drama sobre una jove del Senegal que arriba a les Canàries a la recerca del seu pare. El viatge entre Gran Canària i Tenerife serà uan gran epopeia en la qual es barrejarà la història de l’arxipèlag amb les experiències personals de la protagonista. El film compta amb Diarra Diouf, Àlex García i Kira Miró.
<strong>‘Sex Education’ finalitza amb la seva quarta temporada</strong>
Netflix estrena el 21 de setembre la quarta i darrera temporada de la popular sèrie adolescent ‘Sex Education’ protagonitzada per Asa Butterfield, Gillian Anderson i Ncuti Gatwa, entre d’altres. S’uniran al repartiment, Thaddea Graham, Lisa McGrillis, Marie Reuther i l’actriu i model Jodie Turner Smith. Després del tancament de l’institut Moordale, l’Otis i l’Eric afronten un nou repte: el seu primer dia a Cavendish. Mentre el primer espera amb ànsia estrenar la seva nova consulta, el segon només desitja que no tornin a ser els mateixos que eren abans. La Viv gaudeix del nou enfocament dels estudiants, mentre en Jackson s’esforça per superar en Cal. Paral·lelament, la Maeve compleix el seu somni a la prestigiosa Universitat de Wallace.
La mateixa plataforma estrena el mateix dia dues sèries d’animació: ‘Kengan Ashura’ i ‘Scissor Seven’, mentre que el 22 de setembre arriba ‘La canción de los bandidos’. Finalment, el 26 de setembre s’estrena el documental ‘Quién mató a Jill Dando?’, que repassa el tràgic assassinat de la popular presentadora de televisió Jill Dando el 1999.
<strong>HBO Max estrena ‘¿Quién mató a Bieggie y a Tupac?’</strong>
A partir d’aquest dimecres 20 de setembre HBO Max oferirà la sèrie documental ‘¿Quién mató a Bieggie y a Tupac?’. Després de 25 anys dels assassinats dels rapers nordamericans amb discrepàncies i conspiració la pregunta segueix vigent, i la proposta audiovisual reflexiona al voltant de tota la informació que hi ha fins el moment.
<strong>El documental ‘Las supermodelos’ a Apple TV+</strong>
El 20 de setembre arriba a Apple TV+ la sèrie documental ‘Las supermodelos’. Dirigida per Oscar Roger i Larissa Bills, retrata en quatre parts les notables carreres de Naomi Campbell, Cindy Crawford, Linda Evangelista i Christy Turlington. La proposta porta a l’espectador darrere de les càmeres i més enllà de les passarel·les per revelar com van dominar l’elit del modelatge, mentre creaven un vincle que canviaria les dinàmiques de poder de tota una indústria.
Dos dies després, el 22 de setembre, s’estrena ‘Noches en vela’, la nova sèrie protagonitzada per Antonia Thomas i Craig Roberts. Es tracta d’una comèdia de vuit episodis, amb un aire romàntic que narra la història d’en Danny i la Lisa, dues persones que no tenen secrets entre ells del que realment senten un per l’altre. Blake Harrison, Lois Chimimba, Luke Fetherston i Rich Fulcher també formen part del repartiment.
<strong>Un thriller sobre l’abús de poder al món del tennis</strong>
A Movistar + es podrà veure a partir del 24 de setembre ‘Golpe de revés’, un thriller amb Aidan Turner com un entrenador acusat d’abusos sexuals. La trama se centra en un exigent entrenador denunciat per una jugadora amb la qual mantenia una estreta relació. La sèrie s’estrena amb un doble episodi i en tindrà un total de sis.
A la mateixa plataforma, el 22 de setembre arriba ‘Vetusta Morla. Bailando Hasta el Apagón’, un documental que recupera el concert que va fer el grup el 24 de juny del 2022 al Metropolitano de Madrid.
<strong>Amazon Prime se submergeix en l’univers de John Wick</strong>
El 22 de setembre Amazon Prime Video estrena ‘The Continental: del universo de John Wick’, una sèrie que explora la història de l’origen del icònic hotel per assassins de l’univers de John Wick. La proposta trasllada els espectadors als anys setanta i segueix les passes del jove Winston Scott qui s’haurà d’enfrontar a un passat que creia haver deixat enrere. La sèrie estarà dividida en tres parts, i publicarà nous episodis cada setmana.
<strong>Una sèrie documental sobre Terenci Moix a Filmin</strong>
Filmin estrena el 22 de setembre ‘La fabulación infinita’, una sèrie documental sobre el mític escriptor Terenci Moix. Vint anys després de la seva mort, la proposta vol ser un homenatge a un escriptor que va ser d’allò més popular, considerat un gran entrevistador i un bon entrevistat gràcies a les seves ocurrències.
D’altra banda, el 26 de setembre arriba la minisèrie ‘El ladrón, su esposa y la canoa’, nominada als BAFTA. Explica l’extraordinària història de com el funcionari de presons John Darwin va fingir la seva pròpia mort per reclamar una assegurança de vida i evitar una davallada econòmica, sense que els seus dos fills sabessin res.
<strong>‘Fashion House’ a Sky Showtime</strong>
El 20 de setembre es podrà veure ‘Fashion House’ a la plataforma Sky Showtime, una sèrie documental de tres episodis que dona un cop d’ull al que està passant en algunes de les cases de moda més famoses del món, com per exemple Gucci, Burberry o Versace. Cadascun dels capítols posa de manifest les particularitats dels diferents dissenyadors amb un bon grapat d’arxius, alguns d’aquests inèdits.
<strong>Disney + incorpora en exclusiva ‘Nadie te salvará’</strong>
El 22 de setembre arriba el thriller psicològic ‘Nadie te salvará’ a Disney +, escrit i dirigit per Brian Duffield i protagonitzat per Kaitlyn Dever. La història està narrada a través dels ulls d’una jove solitària amb un doloros passat que lluita contra uns extraterrestres que amenacen el seu futur.


