La Moncloa rectifica i permetrà que les terrasses obrin a la fase 1 amb un aforament del 50%

|

- Publicitat -

El govern espanyol ha rectificat i permetrà que les terrasses obrin a la fase 1 amb un aforament del 50% i no del 30%. Així ho han explicat fonts de la Moncloa, aquest dissabte a la tarda. La majoria de províncies arribaran a la fase 1 a partir de l’11 de maig, tot i que algunes illes de les Canàries i Balears ja hi seran des de dilluns. Per altra banda, els cotxes de fins a 9 places es podran omplir si els viatgers comparteixen domicili. Si no, el límit serà de 2 persones per cada fila. Sempre caldrà utilitzar la mascareta. La Moncloa també autoritzarà obres petites de rehabilitació en locals tancats i a habitatges buits. Els comerços minoristes de fins a 400 m2 podran obrir amb cita prèvia amb preferència per als majors de 65 anys.

Pel que fa als comerços minoristes -de fins a 400 m2-, el govern espanyol insisteix que les compres s’han de fer dins del propi municipi. Però que, per als pobles on no hi hagi l’opció de fer la compra, podran desplaçar-se a municipis del costat. Els comerços tenen l’obligació d’higienitzar l’espai dues vegades al dia. El sector de l’hostaleria i la restauració obriran només per a fer entregues, no per oferir consum a l’interior. L’espai físic de separació de clients serà de dos metres.

Publicitat

Finalment, els esportistes d’alt nivell podran entrenar-se individualment dins la província i sense límit de temps. Els esportistes federats podran fer-ho també individualment i a l’aire lliure, però només dues vegades al dia, d’acord amb les franges horàries ja establertes.

Moncloa permet reunions de 10 persones a la fase 1 i negociarà amb cada comunitat el marc territorial de la desescalada

L’Estat i la Generalitat s’han de reunir per decidir conjuntament si el desconfinament es fa per àrees sanitàries

El govern espanyol permetrà reunions de fins a 10 persones en domicilis i a l’espai públic a partir de la fase 1, segons fonts de la Moncloa. La majoria de províncies arribaran a la fase 1 a partir de l’11 de maig, però les illes Graciosa, del Hierro, Gomera (Canàries) i Formentera (Balears) ja hi seran dilluns que ve. Caldrà mantenir una distància de 2 metres entre els integrants de les trobades. D’altra banda, el govern espanyol ha reiterat que negociarà amb cada comunitat autònoma el marc territorial amb què s’aplica el desconfinament. Tot i que la referència són les províncies, la Moncloa s’obre a reunir-se amb la Generalitat per decidir, conjuntament, si la desescalada es fa per àrees sanitàries tal com reclama el Govern de Quim Torra.

Et pot interessar  Nova victòria per a Euskadi, que podrà cogestionar els seus aeroports

Fonts del govern espanyol han insistit que la unitat de referència per a la desescalada continua sent la província, però que es pot optar per una altra opció si compleix els requisits, i si així es justifica. La Moncloa vol que almenys es faci una reunió entre el govern espanyol i el govern de la comunitat autònoma que reclami una alternativa a les províncies, una trobada que es mantindria, a priori, amb el titular de Sanitat, Salvador Illa. La decisió es prendria de manera conjunta.

 

L’executiu de Pedro Sánchez assegura que, en el cas de Catalunya, està a l’espera de rebre la petició formal perquè el desconfinament es faci per àrees sanitàries. Per la seva banda, fonts de la Generalitat apunten a l’ACN que el requeriment ja està fet des que el president, Quim Torra, va fer arribar a la Moncloa el pla de desconfinament de Catalunya, aprovat pel Procicat i pel Consell Exceutiu. Els dos governs, doncs, estan a l’espera de l’altre. La conferència de presidents d’aquest diumenge podria desencallar la situació.

 

Per altra banda, la Moncloa també convida les comunitats autònomes perquè usin les seves competències i plantegin canvis als horaris dels comerços, amb l’objectiu de facilitar l’esglaonament, i que no hi hagi aglomeracions al transport públic.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí