- Publicitat -
La Sexta, el canal de televisió espanyol, ha elaborat un baròmetre amb diferents dades que analitzen la situació política de l'Estat espanyol. Com no podia ser d'una altra manera, el tema català hi és molt present. Ens ha cridat l'atenció les dades que ofereix una de les preguntes: “Està a favor o en contra que els líders independentistes segueixin a presó preventiva?”
Un 62.1% dels ciutadans de l'Estat hi estan a favor, en contra només el 34,3% i un 3,6% que no es pronuncia. El més cridaner és que a Catalunya els resultats són inversos i encara més extrems: un 27,2% a favor i un 71,7 en contra.
Però les dades ofertes per INVYMARK, l'empresa que li ha fet el sondeig a La Sexta, no especifica si el tant per cent d'Espanya inclou Catalunya. Si fos així, el percentatge d'espanyols a favor del càstig de presó per als presos polítics encara augmentaria. Però encara hi ha més, si excloguéssim el País Basc, Galícia i la resta de Països Catalans com València i Balears, segurament els ciutadans espanyols a favor de la repressió judicial contra l'independentisme podria passar dels 2/3 als 3/4. Sense dubte, no només els espanyols estan lluny de sensibilitzar-se i entendre els catalans sinó que legitimen la coerció i virulència estatal contra els seus líders.
Publicitat
Publicitat


