Dimecres, 30 de novembre de 2022 - Edició 1588
La República

Plataforma per la Llengua denuncia que el 66,6% de les queixes per discriminació lingüística són incompliments de la normativa

L’informe ressalta l’augment de gairebé el 80% de queixes el 2020 i lamenta que aquest any ja s’ha arribat a una xifra rècord amb almenys 1.500 queixes

Redacció 09/12/2021

L’organització no governamental de defensa de la llengua catalana, Plataforma per la Llengua, ha publicat l’informe de queixes del 2020. En aquest document ha fet un recull estadístic de les reclamacions que l’entitat va tramitar l’any passat.

L’ONG del català ha manifestat que dues de cada tres discriminacions lingüístiques fan referència a fets contemplats per la normativa que no s’estan complint. És a dir, que hi ha un alt grau de reclamacions, d’empreses que no compleixen amb la llei ni amb els drets lingüístics.

Plataforma per la Llengua ha emfatitzat que el 2020 ha estat un any en el qual les queixes han augmentat gairebé un 80% i que van marcar un rècord absolut de 1.303 queixes tramitades. Malauradament, en data de novembre de 2021 ja es va superar aquesta xifra i s’enfila almenys fins a les 1.500. Així s’evidencia que el procés de normalització lingüística encara està lluny de completar-se.

L’entitat ha informat que l’Informe de queixes lingüístiques de 2020 “és una eina de conscienciació i d’apoderament dels parlants de català i de totes aquelles persones compromeses amb la vitalitat i normalització de la llengua” a més “d’una invitació a les institucions públiques, com també a les empreses i entitats privades, a revisar aquelles pràctiques contràries als drets lingüístics dels catalanoparlants”.