Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

USTEC irromp al Departament d’Educació per queixar-se que Cambray ha anunciat la data d’inici de curs sense negociar

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Representants del sindicat USTEC han irromput al Departament d’Educació aquest dijous per queixar-se que el conseller, Josep Gonzàlez-Cambray, hagi anunciat la data de l’inici de curs abans de negociar-ho a la mesa sectorial amb els representants dels treballadors. El sindicat ha denunciat una “nova imposició” i s’ha reunit a dintre de la conselleria per decidir accions de resposta. El conseller ha enviat una carta als diferents actors del món educatiu anunciant que el curs començarà el dia 6 de setembre per a infantil, primària i ESO, i el dia 12 per a l’FP i batxillerat. Per aquest motiu, el sindicat no descarta convocar una vaga i avisa el conseller que els propers mesos “no ho tindrà fàcil”.

<em>(En aquesta actualització s’afegeixen les declaracions de la portaveu d’USTEC, Yolanda Segura, després de la roda de premsa de Cambray per explicar els detalls sobre l’inici de curs)</em>

Publicitat

La portaveu d’USTEC, Yolanda Segura, ha apuntat que durant el tercer trimestre se li faran “visites, acompanyaments i rebudes” al conseller “en els actes que pugui fer” i ha aprofitat per avisar també que el curs “no començarà amb normalitat”. “Hem de donar resposta a la provocació de la conselleria”, ha afegit, “que és una inepta a l’hora de negociar”.

D’altra banda, la portaveu sindical ha afirmat que es “boicotejarà” el mes de juliol, en el sentit que “qualsevol proposta que vagi en la línia contrari a mantenir-lo com un mes de formació serà rebutjada”. Segura ha demanat que es recuperi el format de fa dos cursos, on es considerava “un mes de formació” amb “alguna reunió puntual”.

USTEC també ha criticat la “forma de procedir” d’Educació i ha lamentat que s’hagi convocat una roda de premsa per explicar els detalls sobre l’inici del curs escolar “el dia previ a la reunió de la mesa sectorial en què havíem de tractar aquesta qüestió”. Alhora, ha retret al conseller Josep Gonzàlez-Cambray que hagi informat abans als centres educatius que als sindicats. De fet, el sindicat a hores d’ara encara està acabant de concretar o no “si anirà a la mesa”.

“És una maniobra perquè no tinguem marge per reaccionar a la seva proposta”, ha considerat Segura que ha recordat que aquesta “és la seva manera de procedir” perquè l’any passat “ja va fer-ho així”. En aquest sentit ha considerat que aquesta forma d’actuar és “poc ètica”.

Pel que fa a l’avançament del calendari, Segura ha explicat que el sindicat no veu amb bons ulls la proposta perquè considera que el 6 de setembre no deixa prou marge perquè els centres i els professionals puguin preparar-se i coordinar-se. “Necessitem dies perquè la gent nova que arriba pugui situar-se i conèixer el projecte educatiu de l’escola on va i per fer traspassos”, ha detallat.

<strong>Partidaris que el curs arrenqui el dia 8</strong>

“Si parlem de qualitat pedagògica és imprescindible que hi hagi un marge de dies”, ha manifestat la portaveu sindical que ha apuntat que la proposta d’USTEC passava perquè el curs arranqués el divendres 8 de setembre. “Haguessin arribat els grups a classe i després dilluns haguéssim començat amb normalitat”, ha assenyalat Segura que ha dit que el mínim que es necessita són 5 dies de preparació.

A banda, ha recordat que aquest curs hi ha concurs de mèrits, un fet que suposarà que molts docents passaran a ser funcionaris, prop de 13.500, i que arribaran de nou als centres. A més, ha dit que hi haurà concurs de trasllats, el que també comportarà “una elevada mobilitat de professionals que no s’ha tingut en compte”. 

“Per nosaltres és una imposició total per un caprici de la conselleria que ha d’avançar el calendari sí o sí”, ha valorat la representant del col·lectiu que ha criticat les mesures “populistes” del Govern i que des del seu punt de vista “només responen a una part de la societat que no entén com funcionen els centres educatius”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió