ACN Barcelona.-L’Agència Catalana de Turisme juntament amb 12 empreses i institucions catalanes participen aquest divendres i dissabte a la fira virtual Fiets en Wandelbeurs Online Experience per promocionar les activitats de senderisme i cicloturisme a Bèlgica i Holanda. L’objectiu, segons el Departament d’Empresa, és mantenir visible la destinació i posicionar-la en dos mercats d’interès propers geogràficament. Les noves tendències mostren que els turistes procedents d’aquest mercat viatjaran en cotxe a destinacions properes buscant activitats a l’aire lliure. Fa dos anys, més d’un milió de turistes belgues i holandesos van visitar Catalunya, on hi van fer una despesa de 1.200 MEUR.
Concretament, acompanyaran l’Agència Catalana de Turisme com a expositors la Vall d’Aran, les Terres de l’Ebre, la Costa Daurada, Cambrils, Pirineus/Associació càmpings de Lleida, Discover Pyrenees, Bicicletas y Rutas, Hotel&Spa Termes Victoria, Vies Verdes de Girona/Pirinexus, Boutique Bike Hotel Can Basa i Camí de Ronda.D’altra banda, l’Agència Catalana de Turisme aprofitarà la coincidència amb Sant Jordi per convidar els participants a sumar-se a la iniciativa ‘Celebra Sant Jordi amb Catalunya!’, en què a través d’un joc es pot recórrer l’estant virtual de Catalunya i les seves destinacions per trobar els llibres i les roses amagats.Habitualment aquesta fira se celebrava de manera anual a les ciutats d’Utrecht (Països Baixos) i Gent (Bèlgica) però aquest any s’ha optat per fer-la en format virtual.Segons la Generalitat, el Benelux és un mercat “imprescindible” per a Catalunya. L’any 2019, Catalunya va rebre 758.600 i 375.400 turistes procedents dels Països Baixos i Bèlgica, respectivament. Aquests visitants van generar una despesa de 747,6 milions d’euros en el cas del mercat holandès i 472,2 milions en el cas del mercat belga.