Edició 2119

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 14 de maig del 2024
Edició 2119

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 14 de maig del 2024

Un 70% del públic dels museus catalans gaudeix “molt més” ara de la visita, que no pas abans de la pandèmia

|

- Publicitat -

ACN Girona.-Un estudi de la Universitat de Girona (UdG) ha revelat que set de cada deu visitants dels museus gaudeixen “molt més de l’experiència” ara, que no pas abans de la pandèmia. Els motius són, bàsicament, la “tranquil·litat” en aquests espais arran de les limitacions d’aforament. La gran majoria també avala les mesures de seguretat que s’han pres i recomanen “obertament” anar-hi. L’estudi, a càrrec del Laboratori Multidisciplinar de Recerca Turística de la UdG, s’ha fet durant el mes d’agost a 1.000 turistes que han visitat el Dalí de Figueres i el Picasso de Barcelona. Des dels dos museus esperen que es recuperin aviat les visites guiades per tal de poder revertir la caiguda del 80% de públic respecte l’any passat.

Bones sensacions dels visitants als museus catalans en temps de coronavirus. Aquesta és la conclusió que han extret els responsables d’un estudi de la Universitat de Girona, després d’enquestar un miler de turistes durant el mes d’agost als museus Dalí de Figueres i Picasso de Barcelona. I és que la reducció d’aforament, obligada per la pandèmia, és un dels motius principals que ha fet que el 70% dels participants reconegués que ha gaudit “molt més” de l’experiència ara que no pas del que ho feien abans de la covid. “El fet d’estar més tranquils, grups petits i més espai ha estat una de les claus”, assenyala l’autor de l’estudi, Marc Grijalvo.Fins i tot, i en contra del que pensaven els enquestadors, la gran majoria dels turistes han agraït i valorat “molt positivament” les mesures preses per part dels museus. A banda de la fórmula per comprar les entrades – que podia provocar alguna cua – la realitat és que, en general, els els visitants han aprovat les restriccions, fins al punt de recomanar “obertament” anar als museus.De fet, la nota mitjana que han posat els participants a l’estudi ha estat d’un 8,6, una puntuació que Grijalvo destaca perquè revela “l’esforç que s’ha fet des del sector” per acostar la cultura i l’art de nou a la ciutadania. En aquest sentit, l’investigador coincideix amb la directora dels Museus Dalí, Montse Aguer, que ha reivindicat la tasca que han fet “malgrat unes circumstàncies molt complicades”.I és que cal tenir en compte que tant el Picasso com el Dalí han vist caure un 80% el nombre d’entrades venudes respecte ara fa un any, com a conseqüència de la pandèmia. Aguer no ha volgut revelar fins quan podran mantenir una situació com aquesta, però sí que es mostra optimista en relació a la possibilitat de recuperar les visites guiades, un punt que l’informe de la UdG revela que troben a faltar els visitants.La majoria, famíliesEn total, a l’estudi hi han participat 30 membres del Laboratori Multidisciplinar de Recerca Turística de la UdG. Destaca el fet que gairebé la meitat dels preguntats eren persones que venien amb la família (45%), seguit de les parelles que representen el 30%. La mitjana d’edat s’ha situat en els 39 anys, una xifra més baixa que anys anteriors, en bona mesura per la caiguda que hi ha hagut de visitants de més de 60. Grijalvo també ha destacat el fet que les visites han estat més curtes del que eren fa un any, una dada que també relaciona amb la covid. En concret, cada persona s’estava de mitjana una hora i deu minuts a dins dels museus, mentre que abans es trigava mitja hora més en fer la visita. Un fet que també pot estar condicionat per l’obligatorietat d’haver de seguir un sentit únic i, per tant, la impossibilitat de tornar a contemplar una obra per segona vegada.Un 30% tornen al DalíFinalment, destaca el fet que tres de cada deu visitants del Museu Dalí de Figueres ja hi havia estat prèviament, mentre que aquesta xifra cau al 16% al Picasso, on la immensa majoria han estat nous turistes. L’autor de l’estudi ha explicat que s’ha escollit aquests dos centres pel seu “gran potencial turístic” i la gran afluència de públic i demanda que tenen. En relació a la procedència dels que s’hi ha acostat, el museu alt-empordanès ha acollit una part important de ciutadans francesos, a més de turistes d’arreu de l’estat per una qüestió de proximitat, un fet que no s’ha produït al Picasso.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió