Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Territori reinicia les obres del tram central de l’L9 de metro amb treballs preparatoris a la futura estació de Mandri

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana els treballs de construcció del tram central de l’L9 del metro amb un conjunt de treballs previs a la futura estació de Mandri. En concret, es duran a terme la cobertura definitiva de la pràctica totalitat del pou de la futura estació de Mandri i tasques de reurbanització de la seva superfície. Aquesta fase, que té un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos, permetrà preparar l’espai necessari per a continuar posteriorment l’excavació del pou i seguir l’obra de l’estació.

Les obres que ara comencen consisteixen en la cobertura definitiva del 90% del pou de l’estació de Mandri i la reurbanització d’una part de la superfície ocupada, que correspon a uns terrenys privats. En concret, es cobriran 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarà una superfície total de 600 metres quadrats. Així mateix, es retirarà el pont-grua ubicat en aquest àmbit, per donar pas a la nova fase de l’obra.Aquests treballs, que ara no impliquen obres d’infraestructura ferroviària, s’emmarquen en el nou Pla Econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel Govern el passat desembre, que possibilita reprendre i finalitzar les obres del tram central de l’L9/L10 del metro, entre Sagrera i Zona Universitària, valorades en 946 MEUR. Les obres de construcció del tram central de la línia 9 de metro entre la Zona Universitària i la Sagrera està previst que finalitzin el 2029 “com a màxim”. Concretament, la Generalitat preveu posar en marxa esglaonadament diferents trams a partir del 2026, tot i que aquests terminis es podrien accelerar en funció dels fons que puguin arribar de la Unió Europea. Per unir el tram que encara queda per construir, de 4 quilòmetres, es tornarà activar la tuneladora per perforar el subsòl entre Manel Girona i Lesseps. A partir d’aquí entraran en funcionament les estacions Lesseps, Guinardó, Sagrera i Sagrera Alta Velocitat el 2026; Camp Nou, Sarrià, Mandri , Sanllehí i Maragall el 2027 i Motors, Campus Nord, Manuel Girona i Putxet entre el 2028 i el 2029. Els primers treballs i projectes s’impulsen aquest 2021. En aquest sentit, durant aquest mes i el vinent s’adjudica la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.Les obres a l’estació de Mandri comportaran diverses afectacions a la mobilitat. Al carrer Mandri, a partir del dissabte 30 de gener, el carrer tindrà un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar la parada d’autobús. Es reprogramarà semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.Al passeig Bonanova, a partir del diumenge 31 de gener, la secció del carrer serà d’un carril de circulació sentit Llobregat i dos carrils de circulació sentit Besòs. Es traslladarà la parada de bus de les línies 70, 123, H4, V11 i N8.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió