Diumenge, 17 de gener de 2021 - Edició 906
La República

Territori reinicia les obres del tram central de l’L9 de metro amb treballs preparatoris a la futura estació de Mandri

ACN Barcelona.-El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana els treballs de construcció del tram central de l’L9 del metro amb un conjunt de treballs previs a la futura […]

Avatar
Agències 13/01/2021

ACN Barcelona.-El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana els treballs de construcció del tram central de l’L9 del metro amb un conjunt de treballs previs a la futura estació de Mandri. En concret, es duran a terme la cobertura definitiva de la pràctica totalitat del pou de la futura estació de Mandri i tasques de reurbanització de la seva superfície. Aquesta fase, que té un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos, permetrà preparar l’espai necessari per a continuar posteriorment l’excavació del pou i seguir l’obra de l’estació.

Les obres que ara comencen consisteixen en la cobertura definitiva del 90% del pou de l’estació de Mandri i la reurbanització d’una part de la superfície ocupada, que correspon a uns terrenys privats. En concret, es cobriran 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarà una superfície total de 600 metres quadrats. Així mateix, es retirarà el pont-grua ubicat en aquest àmbit, per donar pas a la nova fase de l’obra.Aquests treballs, que ara no impliquen obres d’infraestructura ferroviària, s’emmarquen en el nou Pla Econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel Govern el passat desembre, que possibilita reprendre i finalitzar les obres del tram central de l’L9/L10 del metro, entre Sagrera i Zona Universitària, valorades en 946 MEUR. Les obres de construcció del tram central de la línia 9 de metro entre la Zona Universitària i la Sagrera està previst que finalitzin el 2029 “com a màxim”. Concretament, la Generalitat preveu posar en marxa esglaonadament diferents trams a partir del 2026, tot i que aquests terminis es podrien accelerar en funció dels fons que puguin arribar de la Unió Europea. Per unir el tram que encara queda per construir, de 4 quilòmetres, es tornarà activar la tuneladora per perforar el subsòl entre Manel Girona i Lesseps. A partir d’aquí entraran en funcionament les estacions Lesseps, Guinardó, Sagrera i Sagrera Alta Velocitat el 2026; Camp Nou, Sarrià, Mandri , Sanllehí i Maragall el 2027 i Motors, Campus Nord, Manuel Girona i Putxet entre el 2028 i el 2029. Els primers treballs i projectes s’impulsen aquest 2021. En aquest sentit, durant aquest mes i el vinent s’adjudica la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.Les obres a l’estació de Mandri comportaran diverses afectacions a la mobilitat. Al carrer Mandri, a partir del dissabte 30 de gener, el carrer tindrà un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar la parada d’autobús. Es reprogramarà semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.Al passeig Bonanova, a partir del diumenge 31 de gener, la secció del carrer serà d’un carril de circulació sentit Llobregat i dos carrils de circulació sentit Besòs. Es traslladarà la parada de bus de les línies 70, 123, H4, V11 i N8.

Relacionats