Dijous, 13 d'agost de 2020 - Edició 749
La República

Pablo López i Meritxell Neddermann obren un Festival de Pedralbes reduït però reconeixible

ACN Barcelona.-El Festival de Pedralbes s’ha repensat aquest any per poder portar de nou la música i el públic als jardins més senyorials de Barcelona, un cop cancel·lada l’edició i […]

Avatar
Agències 10/07/2020

ACN Barcelona.-El Festival de Pedralbes s’ha repensat aquest any per poder portar de nou la música i el públic als jardins més senyorials de Barcelona, un cop cancel·lada l’edició i el cartell inicialment previstos a resultes de la crisi del coronavirus. Els seus organitzadors han creat en el seu lloc el cicle Fes Pedralbes, on el canvi més apreciable respecte l’original és la reducció important de l’aforament a l’escenari principal -fins a un màxim de 800 persones- que ha estrenat aquest dijous Pablo López. D’altra banda, a l’espai ‘Village’ –que avui ha ocupat Meritxell Neddermann- amb un petit escenari i una àmplia zona de restauració, el canvi era menys perceptible, més enllà de l’ús de mascaretes, obligatori a tot el recinte.

Els concerts d’aquesta nova versió del festival tenen lloc en dos escenaris dins els jardins, un a la zona Village, que ja formava part del seu paisatge, i l’altre davant el Palau Reial, amb un aforament de 800 persones, ampliable a 1.000 en cas que les directrius públiques ho permetin. L’accés a les dues zones està dividit. Al Village s’hi accedeix amb una entrada independent que costa cinc euros, mentre que els que han comprat entrada per l’actuació principal a l’escenari entarimat, també poden gaudir del concert previ a l’altra zona. En conjunt, aquesta nit han passat pel festival unes 1.300 persones sumant els dos espais. L’obligatorietat de dur mascareta a l’aire lliure i en espais d’ús públic s’ha aplicat sobretot a la grada de l’escenari ‘Auditori’, una versió reduïda i sense entarimat de platea, però igualment ubicat davant del Palau de Pedralbes. El respecte a l’ús de la mascareta per part del públic assegut -un canvi respecte el primers concerts de la represa en què els espectadors eren autoritzats a treure-se-la un cop al seu lloc- no ha estat el mateix a la zona Village, on el factor menjar, beguda i taules convidava a treure-se-la. El Fes Pedralbes s’estrenava avui amb aquestes novetats –inclòs el nou nom de la cita- i dos artistes per engegar motors. El petit escenari Village ha rebut l’artista barcelonina Meritxell Neddermann, i l’Auditori s’ha estrenat amb Pablo López, que havia exhaurit totes les localitats. El concert ha començat amb mitja hora de retard, degut a les dificultats de l’organització per fer accedir i ubicar tot el públic, que seia amb butaca numerada en una platea dissenyada a priori per respectar les distàncies de seguretat. El director del festival, Martín Pérez, s’ha disculpat públicament des de l’escenari, i ha aprofitat per recordar que aquesta edició especial s’ha tirat endavant pel seu amor a la música, i a la indústria musical: la seva celebració ha de generar uns 700 llocs de treball aquest estiu, ha detallat. D”Unikornio’ a ‘piano i veu’Pablo López havia de recórrer l’estat espanyol aquest estiu amb una gira amb banda de presentació del disc ‘Unikornio’, una ronda que de fet havia d’arrencar al Palau Sant Jordi. Però un cop cancel·lada, el malagueny ha repensat –com el festival- la seva proposta per ajustar-se a les limitacions que imposa ara mateix la contenció de la pandèmia del coronavirus. Així doncs, el cantant ha canviat el conjunt per un espectacle íntim amb tan sols dos elements: la seva veu i el piano. I així és com ha anomenat la gira de circumstàncies que farà aquest estiu, ‘López piano y voz’, que entre altres indrets el portarà novament a Catalunya al mes d’agost, primer a Sant Feliu de Guíxols (Festival Porta Ferrada) i després a Roses (Festival Sons del Món). Per al juny del 2021 i al Palau Sant Jordi queda ajornada la presentació oficial del seu nou àlbum. López s’ha presentat assegurant que no tenia un repertori tancat per l’actuació, i que s’ha llançat a fer aquesta gira de circumstàncies per les ganes irrefrenables de tornar a tocar pel públic. Només duia “quatre papers” per orientar-se, ha assegurat, abans de demanar la col·laboració del públic per ajudar-lo a decidir-se per unes o altres cançons. El cantant ha arrencat cantant a capella un fragment d’una cançó en català, i a continuació ha estrenat ‘Tempo’, una peça inclosa al seu proper disc que és una declaració d’amor al ball. No gaire còmode amb la restricció de moviments, la distància i la quietud del públic, poc després de començar ja demanava als assistents que s’aixequessin i piquessin de mans. El lletrista, cantant i pianista malagueny, que està habituat a omplir el circuit de grans espais de concerts a tot l’Estat, ha actuat avui davant una audiència més reduïda, de prop de 800 persones. No obstant això, la seva actuació ha estat intensa i carregada d’una energia que en ocasions el portava a colpejar el piano, gairebé com si d’un instrument de percussió es tractés. El Fes Pedralbes, de la promotora Concert Studio, ha programat una vuitantena d’actuacions des d’aquest dijous i fins a finals d’agost, amb David Bisbal, Pablo López, Ainhoa Arteta, Els Pets, Van Morrison, l’Orquestra del Liceu, Paco Ibáñez, Ara Malikian, Miss Caffeina, Guitarricadelafuente i Hombres G entre molts altres artistes. El format “més íntim”, les restriccions d’aforament i l’ús de mascaretes al certamen no han impedit que es disposi una oferta gastronòmica de restaurants coneguts de Barcelona, com Amélie, Flash Flash, Il Giardinetto, Mr. Kao, Muns, i Pizza del Born, entre altres.

Relacionats