Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

L’Institut Metropolità del Taxi exigeix a Uber que ofereixi la tarifa de preu tancat per poder operar legalment a l’AMB

ACN Barcelona.-L’Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha exigit a Uber que compleixi els requisits legals per poder operar a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. En un comunicat publicat aquest dimarts, l’IMET […]

Avatar
Agències 16/03/2021

ACN Barcelona.-L’Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha exigit a Uber que compleixi els requisits legals per poder operar a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. En un comunicat publicat aquest dimarts, l’IMET ha demanat a Uber que ofereixi tarifes de preu tancat –conegudes com a T3- a través de la seva aplicació, tal com estableix el Decret 314/ 2016 de la Generalitat. Segons l’IMET, si Uber opera sense aquesta tarifa, l’activitat de la seva aplicació podria quedar qüestionada i s’hauria de suspendre fins que no es revertís la situació. Per altra banda, als taxistes que treballin a través de l’aplicació d’Uber i no ofereixin la T3 se’ls obrirà un expedient informatiu, que podria derivar en una sanció amb multes d’entre 251 i 1.250 euros.

En el mateix comunicat, l’IMET informa que s’ha enviat un requeriment a Uber perquè comparegui a la seva seu i verifiqui si compleix el que estableix la normativa catalana. Consultat per l’ACN, l’Institut Metropolità del Taxi no especifica quin és el dia escollit perquè Uber presenti la documentació corresponent, però assegura que serà “pròximament”.Uber, per la seva banda, ha emès unes declaracions on assegura que la seva aplicació és “completament legal”. En aquest sentit, defensa que les aplicacions que ofereixen T3 tenen l’obligació d’oferir també l’opció del taxímetre, però no al revés. És a dir, que les aplicacions que operen amb taxímetre no estan obligades a oferir tarifes de preu tancat. En paral·lel, Uber recorda que a la web de l’IMET hi apareixen aplicacions autoritzades que només ofereixen servei de taxímetre.Finalment, l’empresa explica que l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) està analitzant l’actuació de l’IMET i els seus “possibles danys a la competència” entre plataformes d’intermediació de taxi que operen dins l’àrea metropolitana de Barcelona.