Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024
Edició 2106

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 01 de maig del 2024

Les empreses agroalimentàries podrien multiplicar fins als 71 milions la facturació als creuers, segons un estudi

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Les empreses agroalimentàries catalanes podrien multiplicar per tretze la seva facturació a les empreses navilieres de creuers, segons un estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona fet a petició de l’Associació de Línies de Creuers (CLIA), Mercabarna i el Port. Això suposaria passar dels 5,2 milions de facturació actual, que suposa una quota de mercat de l’1,1% del subministrament europeu als creuers, a superar els 71 milions i arribar a representar el 14,5% del mercat. L’informe assenyala que “la indústria agroalimentària catalana mostra un clar avantatge competitiu” respecte d’altres economies i es pot beneficiar de què Barcelona sigui el primer port de creuers al Mediterrani i actuï sovint com a port base, allargant l’estada.

L’estudi de la Cambra remarca que l’interès comercial de l’oferta i la demanada coincideix, ja que mentre les empreses catalanes tenen el desig de créixer en el mercat de creuers, perquè el veuen “atractiu i rendible”, les navilieres “estan obertes a ampliar la quota de proveïment a Barcelona si es donen les condicions de competitivitat requerides”. 

Publicitat

En aquest sentit, la Cambra destaca que Catalunya ja compta amb moltes empreses amb una elevada presència en mercats internacionals, i té una alta producció de productes de quilòmetre zero, que suposen “un avantatge competitiu extra per a l’estalvi de costos de transport”. 

Així mateix, l’anàlisi constata que es poden crear sinèrgies amb els centres logístics com Mercabarna, i que la xarxa d’infraestructures del Port és “molt competitiva” per fer-hi arribar producte. 

“La competitivitat del Port i la qualitat i intermodalitat de les infraestructures de transport situades al seu voltant són un actiu de gran valor per millorar el posicionament de la indústria agroalimentària en la provisió de creuers”, apunten els impulsors de l’estudi. 

Entre d’altres mesures, l’informe assenyala que les empreses que vulguin millorar la seva quota de mercat entre les navilieres han “d’adaptar els serveis de subministrament i càrrega a les necessitats específiques dels creuers”, treballant amb una “elevada agilitat, flexibilitat d’horaris i competitivitat”. <br />
 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió