Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

Les confraries ebrenques promocionen el consum de peix i marisc entre els més joves

ACN Deltebre.-El Grup d’Acció Local GALP Mar de l’Ebre promociona el peix i marisc fresc de llotja del territori perquè els més jovent el consumeixin, en detriment de productes d’altres […]

Avatar
Agències 09/12/2020

ACN Deltebre.-El Grup d’Acció Local GALP Mar de l’Ebre promociona el peix i marisc fresc de llotja del territori perquè els més jovent el consumeixin, en detriment de productes d’altres zones del món o amb menys qualitat. La campanya ‘Del mar, al plat!’ incorpora receptes innovadores a partir de tres espècies del litoral ebrenc, el pop, la moixarra i el rap. Les cuinen els xefs Albert Guzman, Sergi Piñol (Les Dunes) i Miquel Tomàs (La Taverna del Port), referents de la restauració de la Ràpita, Deltebre i l’Ametlla de Mar. També s’han creat uns vídeos on els cuiners expliquen com es netegen els peixos i quins són els secrets per degustar-los. L’acció també busca fidelitzar els restauradors de les Terres de l’Ebre perquè comprin peix i marisc de llotja.

El gerent del GALP Mar de l’Ebre, Joan Alginet, ha assenyalat “la doble missió” de la campanya, promoure el consum de peix i marisc de les confraries ebrenques i conscienciar a la ciutadania de la importància del peix fresc en la salut. Els vídeos de ‘Del mar, al plat!’ es difondran a les xarxes socials del GALP i als mitjans de comunicació del territori. “Accions que difonguin el valor del producte de la mar de l’Ebre, ajuden al sector pesquer i també altres com el turisme i la restauració”, ha dit Alginet.