Edició 2119

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 14 de maig del 2024
Edició 2119

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 14 de maig del 2024

L’Ajuntament de Barcelona impulsa una prova pilot per digitalitzar els comerços i “millorar l’experiència de compra”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el projecte pilot BCNRetailLab per digitalitzar els comerços de proximitat i “millorar l’experiència de compra” dels clients. “L’objectiu és adaptar el món del comerç a la revolució tecnològica”, ha assegurat el primer tinent d’alcalde del consistori, Jaume Collboni. El programa inclou la instal·lació de pantalles interactives en quatre comerços de l’Eixample – Flors Navarro, Barrabés, Crearte Styling i Crois Croissant Gourmet –, així com sensors o mecanismes per controlar l’aforament. La inversió inicial és de 150.000 euros i l’objectiu és validar el model i escalar-lo a 2.500 botigues de la ciutat en dos anys.

La finalitat del projecte és contribuir a “preservar” el comerç de proximitat a través de les noves tecnologies. Per aquest motiu, la prova inclou la instal·lació de pantalles interactives amb càmeres incorporades que permeten obtenir informació sobre el perfil dels clients i les seves preferències. “L’objectiu és ser capaços de portar el coneixement dels clients al petit comerç”, ha assegurat el president del Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno), Ramon Barrera. El BCNRetailLab pretén instal·lar tecnologia a les botigues de manera que es puguin “conèixer i explotar” dades, així com aplicar intel·ligència artificial per conèixer les preferències dels clients. L’objectiu final és fidelitzar i atraure nous clients a través de la millora de l’experiència de compra. A través d’aquest projecte, l’Ajuntament de Barcelona pretén demostrar que la introducció de la tecnologia té un impacte directe i positiu en els negocis. Un cop validat el model, el consistori preveu escalar-lo a 2.500 botigues en dos anys.Aquesta prova pilot ha suposat una inversió total de 150.000 euros, finançats a parts iguals pel consistori i per CTecno. El projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona, que l’ajuntament va posar en marxa amb l’inici de la pandèmia per disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial. “L’Ajuntament de Barcelona estem immersos en un procés de suport al comerç de la ciutat perquè sigui competitiu davant les grans plataformes de comerç electrònic, que correm el risc que arrasin amb el teixit comercial”, ha assegurat Collboni. D’entrada, la prova pilot s’ha aplicat a Flors Navarro, Barrabés Esquí i Muntanya, Crearte Styling i Crois Croissant Gourmet. “És un projecte 100% Barcelona, perquè la tecnologia, la creació, la conceptualització i les botigues que hi participen són totes de Barcelona”, ha afegit el primer tinent d’alcalde.En el cas de Flors Navarro, amb més de 65 anys d’història, s’ha instal·lat un sistema d’intel·ligència artificial que gestiona les diferents solucions desplegades a la botiga. La floristeria pot també monitoritzar i regular l’aforament i s’ha implementat una cartellera digital amb analítica d’audiència per poder mostrar contingut adaptat al perfil demogràfic del client. Un altre dispositiu permet entendre el recorregut que fan els clients per la botiga i optimitzar l’organització de l’espai També es monitoritzen les cues i hi ha un expenedor de tiquets per gestionar les comandes de rams especialitzats, amb una pantalla amb els torns. A Barrabés Esquí i Muntanya també s’ha implementat una tecnologia per al control de l’ocupació, així com pantalles que permeten als treballadors accedir a les característiques del producte des de diferents punts de la botiga. Un dispositiu permet analitzar i optimitzar els diferents punts de la botiga i un altre recull i analitza la informació sobre l’experiència dels clients. En el cas de la perruqueria Crearte Styling, s’ha instal·lat una cartellera digital amb diferents continguts d’interès per als clients. Mitjançant un codi QR, la clientela pot donar la seva opinió sobre l’experiència i altres tecnologies permeten verificar ràpidament la informació sobre els productes del centre. A la cafeteria Crois Croissant Gourmet també s’ha implementat un motor d’intel·ligència artificial per mostrar als clients un contingut més atractiu, analitzar l’audiència de forma anònima, les vendes o el temps. Les solucions tecnològiques s’han començat a dur a terme amb Beabloo, una empresa incubada al Barcelona Activa, sense cost per als comerços i sense guanys per a la companyia en la fase pilot. Dependent dels resultats d’aquesta prova, el projecte es podrà extrapolar a altres districtes i llançar promocions creuades entre comerços. El juliol de 2021 es valorarà l’impacte de les solucions implementades a les quatre botigues i s’analitzaran els resultats basats en consumicions reals. El consistori estudia traslladar Casa Àsia al Palau de PedralbesEn la roda de premsa per explicar el projecte, Jaume Collboni també ha reconegut la voluntat de l’Ajuntament de Barcelona de traslladar Casa Àsia al Palau de Pedralbes. El primer tinent d’alcalde ha assegurat que el consistori pretén intensificar les relacions amb Àsia des d’un punt de vista comercial, d’inversió i turístic. “Això passa per donar més paper a Casa Àsia, l’instrument del Ministeri d’Afers Exteriors per canalitzar aquestes relacions amb els països asiàtics, i actualment estem buscant la ubicació idònia”, ha afirmat. Un dels projectes és traslladar Casa Àsia al Palau de Pedralbes, on està també la seu de la Unió per al Mediterrani. “Pensem que seria una bona àrea on generar un espai de seus d’organismes internacionals, coherents amb les prioritats de l’Ajuntament de Barcelona”, ha afegit.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió