Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

L’Ajuntament de Barcelona amplia l’àrea verda en 10.000 places a sis districtes de la ciutat

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha decidit ampliar l’àrea verda a sis districtes de la ciutat. La mesura suposarà la regulació de 10.000 noves places d’aparcament, sobretot perquè hi puguin estacionar […]

Avatar
Agències 13/06/2020

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha decidit ampliar l’àrea verda a sis districtes de la ciutat. La mesura suposarà la regulació de 10.000 noves places d’aparcament, sobretot perquè hi puguin estacionar els veïns, segons ha explicat aquest dissabte el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni. El desplegament de l’àrea verda s’intensifica sobretot en el perímetre de la ciutat, en els districtes de Les Corts, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Sarrià-Sant Gervasi. El regidor ha explicat que es tracta d’espais que molts conductors de fora feien servir il·limitadament, complicant l’aparcament dels propis veïns. Precisament, Collboni ha posat en valor que la iniciativa ha estat “llargament reivindicada” per les associacions veïnals.

Barcelona té actualment 49.823 places d’estacionament regulat en superfície per cotxes: 7.716 corresponen a l’àrea blava i 38.817 a l’àrea verda amb preferència per a residents, però possibilitat d’ús forà, i 3.290 d’àrea exclusiva per a residents. Es calcula que en total encara queden 55.905 places d’estacionament no regulat a tota la ciutat. En aquest sentit, el consistori veu l’ampliació de places d’aparcament regulat en superfície que impulsa com un factor que ha de permetre disminuir progressivament el pes del desplaçament en vehicle privat i que s’emmarca en els objectius del Pla de Mobilitat Urbana. El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha explicat en roda de premsa que en els propers mesos es regularan 9.558 places a la ciutat, sobretot en els districtes “més perimetrals” i, a més també se senyalitzaran 3.186 places d’estacionament per a motos. Collboni ha explicat que la tria d’aquestes zones s’ha fet prioritzant on la regulació de l’aparcament beneficia més els residents, que no hauran de donar tantes voltes per trobar aparcament, i on s’ha notat un augment de vehicles de fora durant la desescalada per la crisi de la covid-19. La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha explicat que si bé es constata un repunt del vehicle privat, sobretot donat per l’augment de l’activitat econòmica i el moviment de mercaderies, el transport públic “no ha tingut un creixement tan ràpid”, a similitud del que passa a altres ciutats europees de la dimensió de Barcelona. Actualment, la demanda del transport públic a la ciutat se situa al 40%, malgrat l’oferta ja és del 100%. Amb l’objectiu d’afavorir la confiança en l’ús prioritari del transport públic, Alarcón ha explicat que el govern de la ciutat està apostant per mesures de seguretat i desinfecció, com per exemple l’ús dels rajos ultraviolats o els virucides en l’aire tant del metro com del bus. “Volem recuperar els percentatges d’ús del transport públic que hi havia abans de la pandèmia. L’objectiu final de Collboni i de la regidora de Mobilitat és aconseguir una regulació gairebé total de l’estacionament en superfície de tota la ciutat. “La millora en la gestió de l’aparcament en superfície és fonamental per aconseguir una mobilitat sostenible per la ciutat i que beneficiï els residents”, ha destacat Collboni.