Dissabte, 19 de juny de 2021 - Edició 1059
La República

La Vilella teatre tanca les seves portes

ACN Barcelona.-La Vilella teatre de la companyia Sargantana, espai ubicat al Poble-sec, ha anunciat que tanca les seves portes després d’inaugurar el 2013. Han explicat que en tot aquest temps […]

Avatar
Agències 16/12/2019

ACN Barcelona.-La Vilella teatre de la companyia Sargantana, espai ubicat al Poble-sec, ha anunciat que tanca les seves portes després d’inaugurar el 2013. Han explicat que en tot aquest temps “no han aconseguit el mínim necessari per a poder portar a terme un projecte professional i seriós. Tot i acabar cada temporada amb mitjanes al voltant del 60%, la quantitat de públic d’arts escèniques és insuficient i la majoria de professionals estan absorbits per la pròpia supervivència”. Entre altres motius, han destacat que el suports que han rebut han estat “insuficients. L’ofec actual ens porta a prendre la decisió d’aturar La Vilella i dirigir els nostres a la resta de projectes de la companyia Sargantana”. L’espai comptava amb un teatre amb grades amb 52 localitats i tres sales, entre altres espais.

La companyia ha explicat, a través de les xarxes socials, que van inaugurar La Vilella teatre l’any 2013 com una evolució del treball que portaven fen des del 2009 a l’estudi Sargantana. Van obrir un espai que, com han explicat, els permetés potenciar el treball de recerca, de creació, formació i exhibició. Les seves línies artístiques van ser “la implicació de la societat en forma de socis en el projecte” i “poder seguir desenvolupant recerca, creació, formació i exhibició seguint els valors de risc, recerca de llenguatges i aplicació a temàtiques político-socials que ens afectessin com a societat”. La companyia ha admès que quan “les dificultats porten a abandonar ideals i línies simplement per sobreviure, tot perd el seu sentit”. Per això, han decidit “abaixar la persiana”. La companyia ha apuntat que “la primera senyal d’alarma va saltar l’any passat quan van haver d’aturar ‘La cuina’, el laboratori de la companyia. Els suports en aquesta branca van ser impossibles d’assolir i els creadors participants havien de dedicar cada vegada més tempos a feines que els permetessin seguir pagant el seu dia a dia fins que els era impossible participar en la recerca”. També han apuntat que la “l’empitjorament de les condicions físiques de l’edifici ha malmès material important per a la creació, terres i altres elements de l’espai”. Això se li ha unit el “soroll dels veïns en horaris de funció”.Han reflexionat en el comunicat sobre les dificultats del sector: “Tan sols l’autoexplotació d’una part molt important de sector fa que les arts escèniques segueixin en peu”. Consideren que un sector professional no es pot mantenir en aquests condicions “sense el perill d’esdevenir cada vegada més amateur. I no ens sentim còmodes afavorint-ho com a espai”, han afegit. Consideren que “si es vol canviar el rumb actual, cal un canvi urgent que englobi la totalitat del fet teatral, que pensi en la seva totalitat. Des d’un espai tan petit com el nostre, hem intentat nombroses iniciatives, però cap ha aconseguit el ressò i el suport suficients”.