Divendres, 16 d'abril de 2021 - Edició 995
La República

La Ray 7.7, la moto elèctrica ‘premium’ 100% catalana, es començarà a produir al juny

ACN Sant Joan Despí.-La planta de Sant Joan Despí de Ray Electric, el nou fabricant català de motos elèctriques, va agafant forma amb l’objectiu de començar la producció del seu […]

Avatar
Agències 03/04/2021

ACN Sant Joan Despí.-La planta de Sant Joan Despí de Ray Electric, el nou fabricant català de motos elèctriques, va agafant forma amb l’objectiu de començar la producció del seu primer model, el 7.7, el pròxim mes de juny. Segons Íñigo Raventós, CEO de la companyia, es tracta d’un vehicle ‘premium’ amb unes prestacions molt per sobre de la competència. Concretament, ofereix una autonomia de fins a 160 quilòmetres, una velocitat punta de 125 km/h, un sistema molt avançat de càrrega ràpida i una connectivitat “única” en la seva categoria. “Salvant les distàncies, és el Tesla de les motos elèctriques”, assenyala. Raventós destaca que per oferir un producte de màxima qualitat han apostat per proveïdors “km 0” i un “gran equip d’enginyers”.

La inversió inicial per arrencar el projecte ha estat de tres milions d’euros a partir de l’aportació dels fundadors i inversors originals del projecte i els 2,5 milions aixecats gràcies a la inversió de diversos Family Offices de Barcelona i l’Institut Català de Finances (ICF) a través d’ICF Venture Tech II. Així mateix, el Ministeri d’Indústria ha concedit una línia de crèdit a la companyia per mitjà d’un préstec participatiu.En aquests moments la plantilla de la companyia està formada per una vintena d’enginyers altament especialitzats que han estat els encarregats de desenvolupar la Ray 7.7 des de zero. Un cop s’iniciï la producció del vehicle s’anirà contractant personal pel muntatge a mesura que avancin les comandes amb la previsió de doblar ràpidament el nombre de treballadors. Els impulsors de la marca expliquen que han creat un producte que va adreçat a un client particular que vol un vehicle de dues rodes d’altes prestacions i, el que és més important, totalment ecològic. Íñigo Raventós recorda que competidors com Scutum s’han enfocat més a les flotes de vehicles compartits i que ells ho han fet clarament al client particular. “Volem treballar amb el sector turístic per crear flotes B2B en hotels, per exemple, per el nostre objectiu principal serà la venda a particulars”, afegeix Raventós.Els responsables de la marca estan “convençuts” que hi ha mercat per a un producte com la Ray 7.7. De fet, expliquen que la moto es pot reservar des del passat mes de desembre i que les xifres, tot i que no les han volgut avançar, són molt bones. També apunten que han rebut trucades de distribuïdors de tot Europa per vendre el producte a diversos països. “No ens fan por les vendes perquè sabem què hi ha molta demanda, però tot i així volem cremar etapes amb tranquil·litat i no córrer perquè les coses s’han de fer bé”, puntualitzen.Per autonomia i velocitat punta, els creadors de la Ray 7.7 creuen que serà una moto apta per a un perfil molt variat d’usuaris. Està orientada tant pels que la utilitzin en els seus trajectes urbans, com pels que necessitin un vehicle per fer recorreguts per les rondes o vies ràpides en trajectes metropolitans. L’arrencada del projecte ha coincidit pràcticament amb l’esclat de la pandèmia de la covid-19. Raventós assegura que tot i que l’arribada de determinats components i matèries primeres s’ha alentit, en línies generals no els ha perjudicat en excés. És més, creu que la pandèmia, des del punt de vista empresarial, despertarà la consciència ecològica de molta gent que demandarà un vehicle elèctric sostenible. També destaca que amb l’aturada de l’activitat econòmica, els ha permès captar treballadors molt qualificats que estaven a l’atur i que ens situacions normals hauria estat més difícil de fitxar.Per últim, el responsable de la companyia ha assenyalat que Catalunya, amb la moto elèctrica, està recuperant una indústria amb molta tradició, però ha reclamat la “implicació” de les administracions per donar suport a projectes com els de Ray, Scutum, Rieju, o Torrot. “És una indústria d’alt valor afegit que està creant molts llocs de feina i que no podem perdre”, ha afegit.