Dijous, 26 de novembre de 2020 - Edició 854
La República

La producció de vehicles trenca la tendència a l’alça i recula un 1,7% a l’octubre per la segona onada

ACN Barcelona.-La producció de vehicles ha trencat la seva tendència a l’alça aquest octubre, i ha tornat a recular amb un 1,7% d’unitats menys, segons dades de l’ANFAC. En total, […]

Avatar
Agències 20/11/2020

ACN Barcelona.-La producció de vehicles ha trencat la seva tendència a l’alça aquest octubre, i ha tornat a recular amb un 1,7% d’unitats menys, segons dades de l’ANFAC. En total, s’han fabricat 265.504 vehicles, per sota de les xifres anteriors per la caiguda del mercat intern espanyol. En el que portem d’any, la producció ha disminuït un 24,8%, amb un total de 1.802.735 unitats. En canvi, les exportacions segueixen per tercer mes consecutiu en positiu, amb 230.785 unitats venudes a l’exterior, un 3,7% més que a l’octubre de l’any passat. En els 10 mesos de 2020, s’han venut a l’estranger 1.547.837 vehicles fabricats a Espanya, un 20,8% menys que en el mateix període de l’any passat. Malgrat aquesta xifra, la caiguda de les exportacions s’està moderant.

La caiguda de la producció a Espanya està relacionada amb la disminució del mercat interior, que és d’un 21% a l’octubre, xifra que col·loca l’Estat com el tercer mercat que pitjor s’està recuperant en l’entorn europeu. De fet, el seu retrocés és molt més pronunciat que el de França (-9,5%), el d’Alemanya (-3,6%), el del Regne Unit (-1,6%) o el d’Itàlia (-0,2%). Segons recorda ANFAC, el mercat espanyol és el tercer destí principal de compra de vehicles fabricats a l’Estat, per darrere de França i Alemanya, de manera que la lenta recuperació de la demanda interna és “un factor determinant per la recuperació del ritme de producció de les fàbriques”. Producció per segmentsSi es tenen en compte els diversos tipus de vehicles, la producció de turismes ha crescut a l’octubre un 2,8% amb 214.138 unitats, malgrat que acumula una caiguda del 24,1% en el que portem d’any amb 1.422.996 turismes fabricats. En canvi, la fabricació de tot-terrenys segueix registrant caigudes en la producció, amb un 82% d’unitats menys que en el mateix mes de l’any passat, amb només 703 vehicles fabricats. En el que portem d’any, la caiguda és del 80,9%, amb 6.573 unitats produïdes. Pel que fa als vehicles industrials i comercials, han reduït la producció un 12,5% a l’octubre fins a les 50.663 unitats. En total, acumulen 373.166 unitats fabricades en el que portem de 2020, cosa que suposa un caiguda del 23,7% en els primers deu mesos de l’any. Dins d’aquest segment, només creix la producció de vehicles industrials lleugers i industrials pesats, amb un 33,6% i un 112,1% d’augment a l’octubre, respectivament. Això no compensa, però, la caiguda en els comercials lleugers (-16,2%), les furgonetes (-15,3%) i els tractocamions (-63,4%). D’altra banda, i malgrat la caiguda de producció del mes d’octubre, segueixen augmentant les unitats de vehicles alternatius, com els elèctrics, híbrids endollables o els de gas natural. En el que portem d’any, la fabricació d’elèctrics s’ha disparat un 4125%, amb més de 30.100 cotxes fabricats, xifra que suposa el 2,12% de la quota total de fabricació. Pel que fa als híbrids endollables, se n’han fet 51.573, una dada que no es pot comparar amb el 2019 per manca de xifres i que suposa el 5,8% del total de la producció del 2020.

Relacionats