Divendres, 17 de setembre de 2021 - Edició 1149
La República

La plataforma ‘No és un vial, és un carrer!’ d’Olot talla el trànsit una hora per reclamar la variant

ACN Olot.-La plataforma ‘No és un vial, és un carrer!’ ha tallat durant una hora el trànsit del vial Sant Jordi d’Olot per denunciar els “greus problemes” que està ocasionant […]

Avatar
Agències 03/04/2019

ACN Olot.-La plataforma ‘No és un vial, és un carrer!’ ha tallat durant una hora el trànsit del vial Sant Jordi d’Olot per denunciar els “greus problemes” que està ocasionant el fet de no tenir encara la variant d’Olot. Tot i la pluja, més de 150 persones han participat en la protetsa, que ha començat a les sis de la tarda amb una manifestació i s’ha allargat fins a dos quarts de vuit del vespre i s’ha fet coincidint amb l’obertura del túnel de Bracons ara fa just deu anys. “Bracons va ser un engany i calen replantejaments”, han denunciat. Des de la posada en marxa d’aquesta connexió de la C-37 amb Osona, es queixen que el vial Sant Jordi que travessa la trama urbana s’ha convertit en un “corredor de mercaderies”. El trànsit de camions ha causat desperfectes en l’asfalt i els veïns reclamen millores urgents.

La protesta ha començat a les sis de la tarda al Parc de les Mores d’Olot des d’on ha començat una manifestació que duia com a lema “No volem fer de variant. Menys fums i més salut”. Seguidament, han fet un tall de trànsit per expressar el seu malestar i reclamar amb urgència la futura variant d’Olot. La interrupció del trànsit s’ha anat fent de forma progressiva fins a l’alçada de la rotonda que va a Santa Pau durant una hora. Han tallat els dos sentits de la via del vial Sant Jordi en aquell punt i alguns manifestants han portat mascaretes per protestar en contra de la pol·lució.Han fet servir mascaretes.La plataforma, que es va presentar oficialment la setmana passada, va sorgir d’un grup de veïns. Asseguren que de seguida han trobat molts suports d’altres ciutadans de barris propers i de tota la ciutat, “farts de veure perillar la seva salut” i de “ser assenyalats com a un dels punts més penosos de la xarxa viària catalana”. Des de llavors, han aconseguit prop d’un miler de signatures i confien que els suports seguiran creixent. Des de la plataforma defensen que la seva és una “causa justa” i que la Generalitat i l’Ajuntament d’Olot té un “deute pendent” amb els afectats del vial. Les reclamacionsEntre les mesures que reclamen a l’Ajuntament d’Olot mentre la variant no sigui una realitat hi ha que es limiti el trànsit de vehicles amb mercaderies perilloses, tràilers de gran tonatge i camions d’animals vius per les vies urbanes. També volen que es “fiscalitzi” el pas de vehicles pesants per Bracons, que són l’objecte, diuen del malestar dels veïns pel trànsit del vial. De fet, indiquen que aquest trànsit rodat fa malbé tot sovint el vial, i demanen que es mantingui en les condicions de qualitat corresponents a l’ús “extrem” que se’n fa.