Divendres, 24 de setembre de 2021 - Edició 1156
La República

La FAVB avisa que l’aportació de la ciutadania al finançament del transport públic “no ha d’augmentar”

ACN Barcelona.-La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) considera que l’aportació de la ciutadania al finançament del transport públic no ha d’augmentar. Arran del nou sistema tarifari que entrarà […]

Avatar
Agències 05/12/2019

ACN Barcelona.-La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) considera que l’aportació de la ciutadania al finançament del transport públic no ha d’augmentar. Arran del nou sistema tarifari que entrarà en vigor a l’àrea metropolitana al gener, la FAVB celebra la creació de la T-usual però també avisa que a un sector d’usuaris no els sortirà a compte comprar el nou títol. Si bé aplaudeixen que arribi la “tarifa plana” i creuen que és una petició històrica, els veïns constaten també que hi ha un sector que es podrà veure perjudicat amb el nou sistema. Es tracta dels veïns que fan menys de 20 viatges mensuals, combinant el transport públic amb anar a peu o en bicicleta i que actualment fan ús de la T-10.

Defensen que aquest sector també són viatgers “usuals” del transport públic i no pas “esporàdics” i avisen que no guanyaran amb la T-usual i alhora els gravarà la T-casual, que serà 1,15 euros més cara que la T-10. Segons la FAVB, passar-se a la T-usual només sortirà a compte si l’usuari fa un mínim de deu viatges a la setmana. “No sabem quants usuaris de la T-10 fan menys de 10 viatges setmanals i per tant no es pot garantir que la T-usual es transformi en la targeta de transport més utilitzada”, recull un comunicat.És per això que asseguren que sense aquesta dada no es pot calibrar l’impacte positiu que aquesta mesura pugui tenir finalment en les butxaques dels usuaris i demanen fer una avaluació “continuada” del nombre d’usuaris que canviïn el títol “per qualificar d’èxit o de fracàs la iniciativa”.D’altra banda, les associacions de veïns consideren “excessivament alta” les aportacions directes que la ciutadania fa al cost del transport públic, que situen en el 47,1%. Per això, exigeixen més recursos per part de l’administració i plantegen l’estudi de fórmules perquè els turistes paguin més.