Dilluns, 27 de setembre de 2021 - Edició 1159
La República

La CCMA tanca l’exercici 2019 amb equilibri pressupostari

ACN Barcelona.-El Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aprovat el tancament pressupostari de l’exercici 2019 amb “estabilitat pressupostària”. La CCMA va comptar amb un […]

Avatar
Agències 02/04/2020

ACN Barcelona.-El Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aprovat el tancament pressupostari de l’exercici 2019 amb “estabilitat pressupostària”. La CCMA va comptar amb un total de 301,4 milions d’euros, 4,1 menys que l’any anterior. Per fer-hi front es va aplicar un nou pla de reducció de la despesa que va afectar especialment les partides de continguts de televisió i les inversions. L’ens apunta que la gestió de l’exercici –en pròrroga pressupostària- ha estat “especialment complexa” en haver de fer front a obligacions de despesa com increments salarials obligats per llei, el retorn del 40% de la paga extraordinària del 2013 o la caiguda d’ingressos publicitaris.

El grup d’empreses de la Corporació ha tancat l’exercici 2019 amb estabilitat pressupostària, “malgrat les dificultats d’un nou exercici en pròrroga pressupostària i havent afrontat nous esforços de contenció de la despesa”. En matèria d’ingressos, la CCMA ha vist reduïts els recursos disponibles respecte de l’exercici anterior en 4,1 milions. En concret, 230,7 corresponen a l’aportació pública ordinària, juntament a uns recursos extraordinaris de 7,7 milions integrats per aportacions per despeses de personal no pressupostades i per un romanent d’aportacions de l’any anterior. A més, la CCMA ha ingressat 63 milions obtinguts a partir de la comercialització publicitària, entre d’altres.La CCMA destaca que va haver d’afrontar “obligacions de despesa” vinculades a increments salarials aplicats per obligació legal el 2019, a l’increment de les bases de la cotització de la Seguretat Social, al retorn del 40% de la paga extraordinària del 2013, a la nova prorrata de l’IVA. Tot plegat, amb una nova caiguda dels ingressos publicitaris. “Es tracta de necessitats financeres sobrevingudes que les aportacions extraordinàries han pogut cobrir parcialment”, explica l’ens.Per ajustar-se a aquesta situació pressupostària, la CCMA va aplicar un nou pla de reducció de la despesa que va afectar “especialment” les partides de continguts de televisió i les inversions.Des de l’ens públic apunten que malgrat tot s’ha assolit l’equilibri pressupostari, i que la planificació i gestió rigorosa dels recursos, juntament amb criteris de programació ajustats a aquesta realitat han “reforçat” el lideratge de TV3 (líder per desè any consecutiu) i “consolidat” l’audiència de Catalunya Ràdio, amb un creixement en l’àmbit digital.D’altra banda, el Consell de Govern valora l’esforç dels mitjans de la Corporació “per mantenir una programació de servei públic que és referència informativa per a la ciutadania en la crisi pel coronavirus”. L’ens agraeix públicament als treballadors del conjunt de mitjans “que fan possible aquesta tasca essencial”.