Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

La 5a edició de la campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ arribarà a 76.006 infants catalans

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ arriba a la seva cinquena edició i se celebrarà entre el 15 d’octubre i el 30 de novembre. La iniciativa permet que els més petits descobreixin les llibreries amb un acompanyant adult i que aprenguin a donar valor als llibres. Els 76.006 nens que aquest any 2020 fan 6 anys rebran a casa una targeta que els convidarà a anar a la llibreria més propera, on bescanviar la targeta que té un valor de 13 euros pel llibre infantil que més els agradi. Aquesta és una campanya del Gremi de Llibreters que compta amb el suport del Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i forma part de les mesures incloses en el Pla Nacional de Lectura del Govern de la Generalitat.

La campanya no s’adreça només als infants de totes les comarques catalanes, sinó que també dona cobertura als infants inscrits al Registre de catalans i catalanes a l’exterior. Gràcies a l’acord amb el Departament d’Acció Exterior, Relacions Exteriors i Transparència, aquests nens podran bescanviar la targeta amb el codi de barres personalitzat a la plataforma en línia Libelista.cat i escollir el seu llibre, que se’ls enviarà al domicili. En aquesta nova edició de Fas 6 anys. Tria un llibre, a més, s’ha renovat l’acord amb l’ONCE per tal d’adaptar la targeta al sistema braille de lectura i escriptura tàctil, de manera que els infants amb discapacitat visual també puguin adquirir el seu llibre. A més, l’ICEC intentarà adaptar tots els materials de difusió necessaris perquè la campanya arribi a tots els col·lectius amb discapacitat i, més concretament, als infants amb discapacitat visual.L’any 2019, la campanya va arribar a 74.548 infants de 6 anys de tot Catalunya, dels quals 33.755 –un 45,3%— van bescanviar la seva targeta per un llibre. La dada percentual de nens participants va ser la més alta des que es va iniciar la campanya, l’any 2016. També va créixer el nombre de llibreries participants (de 317 el 2018 a 383 enguany, quasi 70 més), el nombre d’editorials que van comercialitzar els seus llibres —un total de 431; és a dir, 67 més que en l’edició anterior de la campanya— i el percentatge d’exemplars venuts en català. En concret, un 71% dels 7.000 llibres que van triar els infants van ser en català, front al 28,6% en castellà i el 0,2% en altres llengües.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió