Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024
Edició 2110

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 05 de maig del 2024

Hereu anuncia que el tercer PERTE del vehicle elèctric estarà disponible al maig amb 500 milions

|

- Publicitat -

ACN Madrid – El ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha anunciat aquest dijous que la convocatòria del tercer PERTE del Vehicle Elèctric i Connectat es llançarà aquest mes de maig, amb una dotació de 500 milions d’euros. Durant la segona meitat de l’any, s’obrirà la quarta convocatòria, amb 1.250 milions d’euros previstos. En una intervenció en el I Fòrum d’ANFAC sobre el vehicle pesant i l’autobús, Hereu ha reiterat el compromís del govern espanyol amb la descarbonització de la mobilitat. En aquest sentit, ha dit que fins ara el Ministeri ha fet dues convocatòries de PERTE VEC amb gairebé 1.700 milions disponibles, entre subvencions i préstecs, i que 270 milions han anat a projectes relacionats amb el vehicles pesants.

D’altra banda, Hereu ha recordat que el Pla Moves per al Vehicle Pesant està dotat amb fins a 400 milions d’euros i que ha permès passar de només sis camions elèctrics matriculats el 2019 a 302 l’any passat. 

Publicitat

El ministre ha destacat que els fons del PERTE es poden destinar, entre d’altres, a projectes destinats a la investigació de bateries d’alta densitat per al transport pesant o als nous sistemes de càrrega i descàrrega automàtica dels camions. 

El sector del transport de mercaderies per carretera dona feina a Espanya a unes 600.000 persones i té una contribució en el PIB propera al 5%.

En el mateix acte, el president de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC), Wayne Griffiths, ha insistit en la necessitat de donar suport a la indústria i al sector en el camí cap a la descarbonització.

“El compromís de les empreses de transport i dels fabricants amb la mobilitat sostenible és total. Malgrat això, la descarbonització del transport del sector pesant gairebé no té espai en el debat públic i les exigències per al sector i els seus usuaris són cada vegada majors”, ha destacat. 

En la mateixa línia, el director general d’ANFAC, José López-Tafall, ha dit que “la descarbonització no és igual per als vehicles pesants industrials i els autobusos que per als turismes”. Així, ha recordat que el Parlament Europeu vol reduir les emissions dels vehicles industrials en un 90% el 2040 i en un 100% en els autobusos urbans, i que per això cal anar “complint fites intermitges”. 

“Les marques fan una aposta clara i estan posant al mercat una major oferta, però no serveix de res si la demanda no veu clar el futur ni té els incentius que necessita”, ha advertit. 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió