ACN Barcelona.-El Grup Veritas ha tancat 2020 amb una facturació de 106 milions d’euros, un 8% més respecte a l’any anterior. El desenvolupament ha estat superior en el negoci de distribució retail, amb un creixement del 10%. L’empresa també ha accelerat les vendes en línia, amb un creixement superior al 200% respecte a 2019. L’any passat, la cadena de distribució de productes ecològics va obrir cinc noves botigues, tres de les quals a Catalunya. En total, el grup compta amb una xarxa de 77 establiments repartits entre Catalunya, Madrid, Navarra, Balears, País Basc, València i Andorra. La companyia també ha incrementat un 9% la plantilla, fins a 770 col·laboradors.
El grup ha tancat l’any amb una quota de mercat del 9,5%, una xifra que augmenta fins al 24,8% a Catalunya, segons el panell detallista Nielsen d’alimentació ecològica sense frescos. L’empresa preveu continuar amb el seu pla d’expansió el 2021 i reforçar les dues ensenyes de supermercats ecològics, Veritas i Ecoraganic. Aquesta expansió comptarà amb una inversió prevista de 5,5 milions d’euros. D’aquesta manera, el pla estratègic de la companyia preveu incrementar la facturació un 15% aquest any i superar els 120 milions.L’expansió de la companyia ha estat afavorida pel creixement del mercat ecològic en general. Segons les últimes dades disponibles aportades per l’informe Ecovalia i referents a 2018, el consum d’aquests productes ha augmentat un 16,4%. De totes maneres, aquest informe no recull el creixement del consum ecològic durant la pandèmia.